To ponad 250 tys. więcej niż rok temu, Badania Gemiusa pokazują, że wzrost ten osiągnięto wyłącznie dzięki przyrostowi liczby internautów korzystających z serwisu na urządzeniach mobilnych. Rok temu było ich 320 tys., a w ubiegłym miesiącu 580 tys. Do tego dochodzi niemal 90 tys. użytkowników aplikacji mobilnej LinkedIn odnotowanych w kwietniu 2017 roku. Liczba odwiedzających Linkedin.com na komputerach stacjonarnych i laptopach w ciągu ostatniego roku niemal się nie zmieniła i wynosi 1,6 mln.

Serwis LinkedIn wystartował w maju 2003 roku. Z okazji jego 14 urodzin firma Gemius sprawdziła, jak korzystają z niego Polacy. Analiza wykazała, że ze strony Linkedin.com w kwietniu korzystało 7,6 proc. internautów. Według badań, liczba odwiedzających LinkedIn zaczyna rosnąć w poniedziałek, a osiąga swoje maksimum w środku tygodnia (w środę lub czwartek). Potem spada, osiągając najniższe wartości w weekend. Taką tendencje widać w każdym tygodniu kwietnia. Rekordowa dzienna liczba użytkowników, 305 tys., została odnotowana w środę 13 kwietnia, a miesięczne minimum w Niedzielę Wielkanocną, 16 kwietnia. Stronę WWW odwiedziło wówczas 43 tys. osób, czyli 0,2 proc. internautów. Nie dziwi się temu Marta Wiercińska, ekspert Gemiusa, bo jak zaznacza, LinkedIn to serwis biznesowy a newsy, jakie w nim znajdziemy, dotyczą życia zawodowego.

- Sięgamy po informacje, które wykorzystujemy w pracy, dlatego LinkedIn większą popularnością cieszy się od poniedziałku do piątku, a nie w weekendy - tłumaczy.

Porównując dane z kwietnia 2016 i 2017 roku o odpowiedzialności serwisu widzimy, że cześć internautów przeniosła się z komputerów osobistych i laptopów na urządzenia mobilne. Zdaniem Marty Wiercińskiej to trend, który obserwowany jest od dłuższego czasu i dotyczy głównie serwisów społecznościowych.

- Wzrost popularności serwisu LinkedIn pokazuje też jak duże znaczenie w budowaniu marki osobistej ma Internet - dodaje ekspert.