Ubiegły rok branża zamknęła 12,2 proc. wzrostem, dzięki któremu europejski rynek reklamy internetowej był wart 41,8 mld euro. W Polsce w ubiegłym roku firmy wydały na reklamę według IAB Polska 3,6 mld zł – to o 14 proc. więcej niż rok wcześniej, ale tempo wzrostu wyhamowało. Ten trend widoczny był też w I kw. tego roku. - Był słabszy niż końcówka ubiegłego roku, ale taką tendencję obserwowaliśmy już w poprzednich latach - mówił Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding na konferencji wynikowej. Agora podała, że w I kw. rynek reklamy on-line w Polsce wzrósł o 11 proc. - Wzrost całego rynku reklamy pochodził głównie z segmentu Internetu, gdzie gros wzrostów trafia jednak do globalnych firm, takich jak Google i Facebook – mówił Bartosz Hojka, prezes Agory.

Według szacunków IAB Europe i IHS Markit, polski internet rósł w 2016 r. reklamowo powyżej europejskiej średniej, ale do liderów rynku (Rumunii, Słowenii i Irlandii, które wykazały się ponad 30-proc. wzrostami) było nam daleko. Zakwalifikowaliśmy się za to do pierwszej dziesiątki największych rynków graficznej reklamy mobilnej. Słabo wypadliśmy za to pod względem przyszłościowej skądinąd reklamy wideo (ostatnie miejsce na kontynencie).