Na YouTubie statystyczny polski użytkownik loguje się z komórki albo tabletu 66 razy miesięcznie, ale na Facebooku aż 205 razy. W związku z tym, że średni czas spędzany w miesiącu na przeglądaniu zawartości obu platform jest zbliżony (w przypadku Facebooka wynosi 19 minut, a w przypadku YouTube'a 21 minut), widać, że na YouTube'a wchodzimy rzadziej, ale zostajemy na nim dłużej. To naturalne, bo materiały na YouTubie (wideo czy piosenki) odtwarza się dłużej – na zerknięcie na Facebooka wystarczy chwila. Częściej niż Facebooka, i to też zrozumiałe, uruchamiamy, by porozmawiać ze znajomymi, komunikatory internetowe. Najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród osób korzystających z komórek i tabletów jest jednak zdecydowanie YouTube, bo to z tego serwisu korzysta 69 proc. mobilnych internautów. Kolejny jest zintegrowany z Facebookiem komunikator Messenger (47 proc.), a następny – sam Facebook (43 proc.) – wynika ze styczniowego badania IRCenter.
Platformy społecznościowe odwiedzane mobilnie
Seriale i muzyka
Popularność YouTube'a wśród mobilnych użytkowników nie powinna dziwić. Młodsi internauci powszechnie korzystają z internetu z komórek, a to właśnie oni dużą część pozyskiwanych z sieci informacji czerpią właśnie z tej platformy. – Gimbazie nie chce się oglądać telewizji, siedzi w necie i tam ogląda: popularność takich seriali, jak „Skam" czy „Nieprzygotowani" [internetowy serial udostępniany na YouTubie, opracowany przez twórców profilu Abstrachuje – red.]. jest gigantyczna. I to będą nasi widzowie za 10–15 lat. – mówił „Rz" Jan Kwieciński, producent i reżyser z Akson Studio.
To YouTube spopularyzował komediowy serial polityczny „Ucho Prezesa" (jego pierwszy odcinek ma już obecnie 7,88 mln wyświetleń; to widownia z kategorii rekordowych, nawet gdy zdarza się największym tradycyjnym telewizjom), do którego prawa zakupił następnie debiutujący niedawno w Polsce serwis Showmax z RPA.
Nowy wymiar
– YouTube nie jest już tylko serwisem do oglądania klipów i słuchania muzyki, choć nadal to w nim robimy. Wraz ze wzrostem liczby osób, które tworzą dla YouTube'a, zyskał zupełnie inny wymiar – komentował „Rz" Krzysztof Majkowski, ekspert Gemiusa, gdy YouTube świętował w tym roku 12. urodziny.