Media i internet

E-sportem i grami pasjonuje się już co dziesiąty Polak

Adobe Stock
Choć sprzedaż komputerów zniżkuje – w 2017 r. zmalała o 3 proc. – o kryzysie nie ma mowy. Branżę napędza popyt na drogie urządzenia do cyfrowej rozrywki: w Polsce od pięciu lat rośnie średnio o 22 proc. rocznie.

To już boom: rośnie nie tylko sprzedaż gier wideo (w styczniu na świecie wyniosła 8,9 mld dol.), ale również specjalistycznego sprzętu do takiej zabawy. Choć według IDC w 2017 r. zainteresowanie pecetami na świecie stopniało kolejny rok z rzędu o blisko 8 mln sztuk (prawie 3 proc.), to w sektorze komputerów gamingowych, czyli służących do gry, widać imponujący wzrost.

Gry również stoją za fenomenem e-sportu, który popularnością prześciga wiele tradycyjnych dyscyplin. Transmisje z turniejów, na których mierzą się profesjonalne drużyny graczy, już dziś na świecie ogląda nawet ponad 200 mln ludzi, a za trzy lata liczba widzów przekroczy 550 mln.

– Przy tej dynamice oraz zakładając wejście e-sportu na nowe rynki, m.in. w Afryce, w ciągu dekady grono fanów śledzących wydarzenia e-sportowe sięgnie 1 mld – nie ma wątpliwości John Bonini, wiceprezes Intelu ds. gamingu.

Sportowa rewolucja

W miniony weekend zakończył się turniej Intel Extreme Mas...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL