Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

3 rzeczy, które pozwolš Ci zwiększyć sprzedaż w internecie

Prowadzšc biznes w internecie należy pamiętać, że o ile dla konsumentów sieć jest rajem zakupowym, dajšcym szeroki wybór i możliwoœć skorzystania z atrakcyjnych cen, o tyle na internetowego sprzedawcę czyha silna konkurencja. Gemius podaje, że przez internet kupuje już ponad 12 mln Polaków. Pozostaje tylko pytanie: jak przebić się z ofertš, by została zauważona?

Widocznoœć

Dać się zauważyć to pierwszy krok do sukcesu na drodze sprzedaży. Sklepy w realnym, fizycznym œwiecie kuszš bogato obstawionymi witrynami i pięknymi szyldami, sklepy e-commerce majš za to wyniki wyszukiwania Google. Znalezienie się w nich, szczególnie w pierwszej dziesištce, to dobry poczštek, ale tylko poczštek.

Według badań przeprowadzonych przez Gemius z wyszukiwarki Google korzysta aż 98% polskich użytkowników Internetu. To aż 25 milionów osób! Fakt, że tak wielu ludzi, którzy majš szansę zobaczyć adres naszej witryny, może zaowocować dużym ruchem na stronie. A właœnie ruch jest podstawš sprzedaży w e-commerce!

 

 

Zaangażowanie kluczem do sukcesu

Pytanie w jaki sposób zachęcić do spojrzenia na naszš ofertę? Na stronie wyników wyszukiwania Google każda witryna ma swój tytuł i opis – warto się zastanowić jak je skonstruować, by jednoczeœnie zachęcić konsumentów do kliknięcia w wynik i spełnić przy tym standardy SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja pod kštem wyszukiwarek internetowych).

Żeby sprzedaż z Google wzrastała, widocznoœć musi owocować sesjami (odwiedzinami witryny), a te konwersjš – konkretnymi działaniami internauty: np. zakupem produktu.

Sposoby, które zwiększš ruch na stronie

 

1. Pozycjonowanie (SEO)

Jak już zostało wspomniane – warto znaleŸć się w pierwszej dziesištce wyników wyszukiwania. Pozwala to wygenerować pożšdany ruch, prowadzšcy do zwiększenia sprzedaży. Żeby jednak osišgnšć wysokš pozycję w wyszukiwarce Google, należy najpierw zastanowić się nad strategiš.

Na poczštek warto zadać sobie pytanie, kto może szukać naszych produktów i jakimi pytaniami posłuży się podczas poszukiwania. Następnie warto przyjrzeć się ofercie (jakie produkty sprzedajš się lepiej, które gorzej itp.), a także naszym potrzebom i możliwoœciom. Dobrze też zwrócić uwagę na działania konkurencji, która może być już doœwiadczona w tej materii.

Ważna jest œwiadomoœć, że walka o frazy kluczowe mocno konkurencyjne może nie przynieœć oczekiwanego rezultatu - na nie stawiajš przeważnie giganty. Tym bardziej, że im ogólniejsze słowa kluczowe, tym więcej w wynikach Google dodatkowych treœci o charakterze informacyjnym, które spychajš wyniki organiczne niżej.

Frazy o niskiej konkurencji, œciœle powišzane z ofertš, dostosowane do okreœlonej grupy docelowej – od tego powinniœmy zaczšć, starajšc się o ruch na stronie.

2. Reklama w Google

Kampania PPC (pay per click) to rodzaj płatnej reklamy, która zdecydowanie różni się od SEO. Pierwszš znaczšcš różnicš jest szybkoœć, z jakš możemy zauważyć efekty. Dzięki temu, że ta opcja jest płatna, niemal od razu w odpowiedzi na wyznaczone frazy w wynikach wyszukiwania Google pojawia się nasza witryna, i to przeważnie na samej górze!

Warto też wspomnieć, że dzięki temu działania można pojawić się na wysokiej pozycji nawet w przypadku fraz o wysokiej konkurencyjnoœci, a także nie ma limitu fraz, w jakim można promować swojš witrynę dzięki reklamom Google Adwords.

Kampanie AdWords to idealne rozwišzanie dla nowych firm, które chcš jak najszybciej zaistnieć na rynku czy dla nowego produktu, którego promocja pozwoli na zbadanie reakcji konsumentów.

Wraz z wyczerpaniem się budżetu na Google Adwords, witryna znika z wyników wyszukiwania, co może poskutkować gwałtownym spadkiem sprzedaży. Jest to różnica względem SEO, przy którym nawet w wypadku przerwania działań, efekty widać jeszcze przez doœć długi czas.

SEO i płatna reklama w wynikach wyszukiwania mogš ze sobš współdziałać i przynosić jeszcze lepsze efekty. Bright Oak donosi, że umiejętne połšczenie PPC i SEO może prowadzić do wzrostu sesji o 25%, a także wzrostu zysku aż o niemal 30%!

3. Content marketing (marketing treœci)

Zmiany algorytmów Google niejako wymusiły większš dbałoœć o treœci - wysokiej jakoœci, odpowiadajšcš oczekiwaniom internautów. Pozycjonowanie i płatne reklamy mogš odnieœć oczekiwane rezultaty jedynie, kiedy będzie im towarzyszyć odpowiedni content.

Dobry content marketing obejmuje wiele aspektów – od tytułu i opisu w wynikach wyszukiwania, przez opisy produktowe, po dodatkowe treœci takie jak infografiki czy blogi oraz poradniki. Te ostatnie sš bardzo ważne – według badań HubSpot prowadzenie bloga lub poradnika może znacznie zwiększyć ruch na stronie, a także iloœć leadów (pozyskanych informacji o osobach zainteresowanych ofertš). 15 wpisów na blogu może zaowocować pięciokrotnie większš iloœciš sesji w witrynie, a co za tym idzie o 11,5 razy większš iloœciš leadów!

Nie można też zapomnieć o publikacjach zewnętrznych – treœci wysokiej jakoœci na wartoœciowych witrynach pozwalajš na budowanie silnego profilu linków przychodzšcych, co przyczynia się do wyższej pozycji strony w wynikach Google oraz innych wyszukiwarek internetowych.

 

Opracowanie:

Agencja SEO i content marketingowa SEMTEC

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL