O jego wartości decydują również wielkość i rodzaj rynku, na którym funkcjonuje marka. Stąd słabsza marka na większym rynku i rynku, gdzie marki mają duży wpływ na decyzje konsumentów, będzie warta więcej niż silna marka na rynku niszowym. Przypominamy w skrócie, w jaki sposób liczona jest siła marki: można ją określić na podstawie porównania pozycji brandu z markami konkurencyjnymi, wykorzystując do tego celu badania rynkowe.
W naszym przypadku oparliśmy się na badaniach, które przeprowadziła firma Kantar Millward Brown na zlecenie „Rzeczpospolitej". Badanie miało charakter ilościowy i zostało zrealizowane metodą ankiety internetowej (CAWI) na losowej próbie mieszkańców miast w listopadzie 2017 r. Respondentami były osoby powyżej 15 roku życia. Łącznie przeprowadzono 1500 wywiadów w podziale na 3 wersje kwestionariusza (po 500 wywiadów na każdą wersję kwestionariusza)Badani odpowiadali na pytania dotyczące:
- znajomości marek,