Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Więcej foteli w A350

Bloomberg
Airbus pracuje nad nowym układem kabiny w A350-900, aby zabierał więcej podróżnych, bo liniom zależy na niższych kosztach

Takie plany przedstawiono linii Emirates w ubiegłym tygodniu, ale nie wpłynęły na zmianę decyzji i na zamówienie B787-10 Dreamliner.

Szerokokadłubowy A350-900 miał być odpowiedziš europejskiego producenta na Dreamlinera w przewozach transkontynentalnych. Liniom lotniczym, które byłyby gotowe zgodzić się na krótszy zasięg na najbardziej uczęszczanych szlakach oferowana od niedawna wersja B787-10 pozwala zabierać więcej podróżnych, co obniża jednostkowy koszt transportu..

Proponowany nowy layout wnętrza A350 pozwoli zlikwidować tę różnice poprzez przesunięcie przegrody ciœnieniowej o metr do tyłu i zmianę reszty układu, co da więcej przestrzeni na fotele.

Producenci samolotów dodawali stale dodatkowe fotele w istniejšcych modelach usprawniajšc architekturę wnętrza albo zagęszczajšc odstępy między rzędami foteli. Airbus mówi, że A350-900 zaprojektowano poczštkowo na 317 miejsc, a obecnie w standardowej wersji ma 325. B787-10 jest wydłużonš wersjš wczeœniejszej 787-9 i był poczštkowo planowany na 323 pasażerów. teraz może zabierać 330.

Airbus podał, że stale szuka usprawnień, ale nie chciał rozmawiać o szczegółach. — To dotyczy wszystkich programów, badamy także nowe ulepszenia w kabinie A350 w ramach dostępnej elastycznoœci. Zawsze uważamy kolejne usprawnienia za zgodne z wymogami rynku i klientów — stwierdziła jedna z przedstawicielek firmy.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL