Takie plany przedstawiono linii Emirates w ubiegłym tygodniu, ale nie wpłynęły na zmianę decyzji i na zamówienie B787-10 Dreamliner.

Szerokokadłubowy A350-900 miał być odpowiedzią europejskiego producenta na Dreamlinera w przewozach transkontynentalnych. Liniom lotniczym, które byłyby gotowe zgodzić się na krótszy zasięg na najbardziej uczęszczanych szlakach oferowana od niedawna wersja B787-10 pozwala zabierać więcej podróżnych, co obniża jednostkowy koszt transportu..

Proponowany nowy layout wnętrza A350 pozwoli zlikwidować tę różnice poprzez przesunięcie przegrody ciśnieniowej o metr do tyłu i zmianę reszty układu, co da więcej przestrzeni na fotele.

Producenci samolotów dodawali stale dodatkowe fotele w istniejących modelach usprawniając architekturę wnętrza albo zagęszczając odstępy między rzędami foteli. Airbus mówi, że A350-900 zaprojektowano początkowo na 317 miejsc, a obecnie w standardowej wersji ma 325. B787-10 jest wydłużoną wersją wcześniejszej 787-9 i był początkowo planowany na 323 pasażerów. teraz może zabierać 330.

Airbus podał, że stale szuka usprawnień, ale nie chciał rozmawiać o szczegółach. — To dotyczy wszystkich programów, badamy także nowe ulepszenia w kabinie A350 w ramach dostępnej elastyczności. Zawsze uważamy kolejne usprawnienia za zgodne z wymogami rynku i klientów — stwierdziła jedna z przedstawicielek firmy.