Ten pierwszy taki ośrodek Airbusa poza Francją wiąże się z jego nadziejami na zwiększenie obecności na najszybciej rosnącym na świecie rynku lotniczym, że wywoła popyt na maszyny szerokokadłubowe. Pierwszy A330 wykończony w Tuluzie przez załogę europejską i chińską przekazano przy okazji miejscowej linii Tianjin Airlines.

Ośrodek jest spółką j. v. państwowego przedsiębiorstwa AVIC i firmy inwestycyjnej w strefie wolnocłowej w Tiencinie TFTZIC. Warunki jej powstania uzgodniono podczas wizyty we Francji prezydenta Xi Jinpinga w 2014 r. W ośrodku będą wykonywane takie prace jak malowanie samolotów, montowanie wyposażenia kabin, wykonywanie próbnych lotów samolotów przylatujących z Tuluzy oraz wydawanie gotowych ich klientom.

Ośrodek składa się z lakierni, hangaru wagowego i głównego hangaru na 3 samoloty o łącznej powierzchni 16 800 m2. Będzie w nim pracować ponad 250 ludzi, od 2019 r ma wydawać po 2 samoloty miesięcznie.

Airbus ma w tym mieście od 2008 r. montownię samolotów wąskokadłubowych A320.