Embraer dostarczył klientom 28 odrzutowców liniowych wobec 35 rok temu i 20 samolotów dyspozycyjnych w porównaniu z 24.

Liczba samolotów zadatkowanych będącą miernikiem przyszłych dochodów zmalała znacząco, bo Brazylijczycy musieli skreślić 50 sztuk samolotów E2 następnej generacji, zamówionych przez indyjską linię Air Costa, bo w ubiegłym roku zawiesiła działalność. Analitycy spodziewali się utraty tego kontraktu

Tym samym wartość tego portfela zmalała do 17,4 mld dolarów według stanu na 30 czerwca z 19,5 mld m dolarów 31 marca, liczących według nowej metody księgowania wszystkich kontraktów, także na serwisowanie i działania wspierające. Bez umów serwisowych pula ta wynosiła w marcu 18,1 mld dolarów.

Sytuację Embraera poprawił zdecydowanie kończący się salon w Farnborough, na którym Brazylijczycy zebrali zamówienia na prawie 300 samolotów za ponad 17 mld dolarów.