Qatar nie chce jednak A350

Qatar Airways zrezygnował jednak z czterech A350, których dostawa opóźniała się — podał Airbus. Wcześniej prezes linii twierdził, że to mu nie przeszkadza

Publikacja: 09.07.2017 13:16

Qatar nie chce jednak A350

Foto: Bloomberg

Potwierdzenie o zmianie zdania znalazło się w miesięcznym zestawieniu zamówień u Airbusa, których liczba wzrosła w czerwcu trzykrotnie z racji salonu pod Paryżem. Po 6 miesiącach Airbus otrzymał 248 zamówień brutto, a po anulowaniach 203. Boeing do 27 czerwca miał 407 i 361 na czysto.

— Potwierdzamy, że Qatar Airways anulował zakup czterech A350 — oświadczył jeden z rzeczników producenta i dodał, że ta decyzja wiązała się z dobrze znanymi problemami u dostawców. Zapytany, co będzie z tymi maszynami odpowiedział, że zostaną przepisane na innego klienta.

Decyzja Qatar Airways stwarza jednak pewien problem Airbusowi, który musi teraz szukać klientów na maszyny o wartości 1,2 mld dolarów w czasie, gdy popyt na tak duże samoloty słabnie, ponadto producent będzie musiał wydać 60-80 mln dolarów na wymianę wnętrz i dostosować je do wymogów nowego klienta.

- Sprytni gracze rynkowi nie będą spieszyć się z kupnem, bo może dojść do dalszych rezygnacji albo odroczenia terminów odbioru — stwierdził b. członek zarządu DVB Banku, weterana w dziedzinie finansowania samolotów, Bertrand Grabowski.

Do anulowania kontraktu doszło po opóźnieniach i problemach z jakością wyposażenia kabin, także w czasie, gdy drugi miesiąc trwa kryzys w regionie wywołany zamknięciem przestrzeni powietrznej dla tego przewoźnika przez 4 inne kraje arabskie.

Linia z Doha jest znana z wysokich wymagań jakościowych, a zdaniem części analityków może teraz wykorzystać kryzys w Zatoce do dalszego zwolnienia tempa odbioru samolotów. — Wszyscy przewoźnicy z Zatoki zdali sobie sprawę, że zamówili za dużo samolotów szerokokadlubowcyh i nie mają dla nich miejsca zwłaszcza teraz — stwierdził pewien przedstawiciel sektora.

Potwierdzenie o zmianie zdania znalazło się w miesięcznym zestawieniu zamówień u Airbusa, których liczba wzrosła w czerwcu trzykrotnie z racji salonu pod Paryżem. Po 6 miesiącach Airbus otrzymał 248 zamówień brutto, a po anulowaniach 203. Boeing do 27 czerwca miał 407 i 361 na czysto.

— Potwierdzamy, że Qatar Airways anulował zakup czterech A350 — oświadczył jeden z rzeczników producenta i dodał, że ta decyzja wiązała się z dobrze znanymi problemami u dostawców. Zapytany, co będzie z tymi maszynami odpowiedział, że zostaną przepisane na innego klienta.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi