CPK. Pasażerowie wolą lotniska blisko domu

Adobe Stock
Razem z Centralnym Portem Komunikacyjnym powstanie kluczowy dla rozwoju kraju region. Jedni zyskają, inni stracą

Nad sensownością budowy CPK i centralizacją ruchu lotniczego zastanawia się wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski. Wskazuje na znakomicie rozwijające się porty regionalne, które obsługują 60 procent ruchu lotniczego w kraju, i przewoźników niskokosztowych, którzy zajęli prawie 60 procent rynku. – CPK nie jest lotniskiem dla nich, gdyż będzie za drogie. Widać także zwrot LOT-u ku portom regionalnym, mam na myśli połączenia atlantyckie z Krakowa czy Rzeszowa i rejsy do Izraela – wymienia Furgalski.

CPK mógłby konkurować o pasażerów z innymi hubami, np. Frankfurtem czy Londynem, gdyby flota naszego narodowego przewoźnika była liczniejsza. – Z obecną nie jesteśmy w stanie zaproponować tak częstych połączeń do CPK jak wspomniany Frankfurt i Lufthansa dysponująca prawie 300 maszynami – przypomina Furgalski. Dodaje, że choć uchwała o CPK mówi o dużym rynku ukraińskim, jednak tam rozbudowywane są własne porty i lokalni przewoźnicy, a penetra...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL