Modlin i Warszawa na kolizyjnym kursie. Korzysta Ryanair

Według ekspertów z Arup Polska pole do zwiększenia przepustowości lotniska w Modlinie jest mocno ograniczone.
materiały prasowe
Modlin nie jest w stanie obsłuży 17-20 mln pasażerów — uważają eksperci ds. lotnictwa. Władze tego portu odpierają te zarzuty.
Koszt rozbudowy portu wyliczono na 827 mln złotych wydawanych w trzech etapach. W raporcie brytyjskiej firmy analitycznej Arup ta kwota byłaby o ok. 200 mln złotych wyższa, chociaż nie gwarantowałoby to przepustowości na tak wysokim poziomie. Na pieniądze musieliby złożyć się wspólnicy Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc. udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc.), Województwo Mazowieckie (30,37) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc.). Prezes PPL Mariusz Szpikowski uważa, że port jest już i tak nadmiernie zadłużony i mówi, że nie doda ani złotówki i nie zgodzi się na emisję obligacji za 60 mln złotych potrzebnych Modlinowi „na już”, jeśli nie zobaczy umowy portu z irlandzkim Ryanairem, co do której linia zastrzegła sobie poufność.
 
- Prognoza przychodów Modlina również nie jest nam znana, a przedstawione dokumenty są mało wiarygodne, strona kosztowa również nie jest jasna – dodaje Szpikowski.
- Tam nic cie...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL