Lufthansa będzie granatowa inaczej

Trzy tygodnie temu Lufthansa pokazała nowe malowanie samolotów. Okazuje się, że na rynku nie spodobał się nowy kolor granatowy.

Aktualizacja: 01.03.2018 10:33 Publikacja: 01.03.2018 10:13

Lufthansa będzie granatowa inaczej

Foto: Bloomberg

Dla linii zmiana kolorów, oraz mocne przełożenie akcentów kolorystycznych w malowaniu samolotów jest prawdziwą rewolucją. Lufthansa zdecydowała się na taki krok po 30 latach uznając, że najwyższy czas na odświeżenie wizerunku , bo tak wiele się zmieniło w światowym lotnictwie i wewnątrz samej firmy.

Lufthansa rozpoczęła akcje przemalowywania od zmiany barw na dwóch maszynach - jumbo B747-800, który lata na rejsach transkontynentalnych oraz Airbusa 321 wykonującego połączenia na średnich dystansach. Potem sukcesywnie wszystkie nowe odbierane samoloty mają już być w nowym malowaniu.

Jak informuje przewoźnik opinie o nowych barwach były w przeważającej części pozytywne. Ale zarząd i osoby odpowiedzialne za całą akcję posłuchały także uwag krytycznych wobec całego projektu. Dotyczyły one głównie odcienia granatu, którym są pomalowane ogony samolotów. Wygląda on świetnie, kiedy jest jasno, a najlepiej wówczas, kiedy świeci słońce. Kiedy robi się szaro, a zwłaszcza w nocy wygląda jak czarny. Rzeczywiście tak było w dość słabo oświetlonym hangarze na frankfurckim lotnisku podczas prezentacji nowych barw. Takie odczucia ma również rzecznik linii.

— Po lądowaniu w Hongkongu i Nowym Jorku zdaliśmy sobie sprawę, że przy niektórym oświetleniu granatowa farba wydaje się znacznie ciemniejsza, niż było to podczas testowego oświetlenia. Jest to szczególnie widoczne przy złej pogodzie - mówił. I ujawnił, że został już powołany zespół pracowników, którzy poszukają „nowego granatu", który nie będzie wyglądał jak czerń nawet przy najbrzydszej pogodzie.

Ten nowy odcień granatu zostanie wykorzystany przy malowaniu kolejnych maszyn. Lufthansa wprowadzając nowe barwy nie zdecydowała się na przemalowanie całej floty, bo byłby to ogromny wydatek. Malowanie Boeinga 777 kosztuje 100-200 tys. dol., zależnie od tego ile kolorów zostało wykorzystanych. Pomalowanie Airbusa 321, to koszt od ok 50 tys. dol. wzwyż. Zazwyczaj taka operacja jest wykonywana raz na 5-10 lat zależnie od intensywności eksploatacji maszyny. Do pomalowania Boeinga 747 potrzeba ponad pół tony farby.

Najtańsza jest biała, stąd jest tak często wykorzystywana przez linie lotnicze. Na białym kolorze najłatwiej jest też zauważyć korozję, wycieki itp.

Dla linii zmiana kolorów, oraz mocne przełożenie akcentów kolorystycznych w malowaniu samolotów jest prawdziwą rewolucją. Lufthansa zdecydowała się na taki krok po 30 latach uznając, że najwyższy czas na odświeżenie wizerunku , bo tak wiele się zmieniło w światowym lotnictwie i wewnątrz samej firmy.

Lufthansa rozpoczęła akcje przemalowywania od zmiany barw na dwóch maszynach - jumbo B747-800, który lata na rejsach transkontynentalnych oraz Airbusa 321 wykonującego połączenia na średnich dystansach. Potem sukcesywnie wszystkie nowe odbierane samoloty mają już być w nowym malowaniu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi