Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Nowe logo niemieckich linii lotniczych Lufthansa

Bloomberg
We czwartek, 8 lutego rano z Frankfurtu i Monachium wystartowały dwa samoloty Lufthansy w nowym malowaniu. Niemiecki przewoŸnik zrezygnował z żółtego tła dla żurawia umieszczonego na ogonie samolotów i srebrnego „brzucha" maszyny.

Boeing 747-8 poleci na mediolańskš Malpensę i paryskie Charles de Gaulle. Mniejsza maszyna – Airbus A321 będzie przewoziła pasażerów między najważniejszymi portami niemieckimi. Do Warszawy samolot Lufthansy w nowym malowaniu przyleci w przyszłym tygodniu.

Po raz pierwszy oficjalnie nowe malowanie Lufthansa pokazała w Monachium i Frankfurcie wieczorem we œrodę, 7 lutego w obecnoœci kilku tysięcy pracowników i niewielkiej grupki zaproszonych goœci. Sukcesywnie będš teraz przemalowywane następne maszyny. W miarę, jak przewoŸnik będzie je odbierał od producentów, oraz w ramach rutynowego malowania maszyn , które i tak odbywa się co 7 lat.

Ale nie tylko malowanie się zmienia. Zmieni się również wnętrze maszyn, a przewoŸnik nie rezygnuje z typowej dla siebie żółci. Najlepszym dowodem tego miały być soczyœcie żółte skarpetki, jakie założył prezes Lufthansy, Carsten Spohr podczas uroczystoœci w hangarze we Frankfurcie. W tym kolorze np. będš już niedługo także karty pokładowe. Prawdziwš rewolucję przejdš także gadżety, jakie Lufthansa rozdaje pasażerom na długich rejsach, np. kosmetyczki zostanš zastšpione przez torebki z dużym białym żurawiem.

WyraŸnie widać, że linia chce odmłodzić swój wizerunek po tym, jak w zeszłym roku ponownie stała się największym przewoŸnikiem w Europie. Samolotami Grupy LH podróżowało 130 mln pasażerów. Carsten Spohr w ramach tego odmładzania obiecał na uroczystoœci swoim pracownikom, że w ramach zmiany wizerunku, wszyscy dostanš po parze trampek z nowym logo linii. I w Monachium i we Frankfurcie wywołało to prawdziwy entuzjazm.

Linia nie podaje ile będzie kosztowała cała ta operacja. Zapewne będzie to widać po wynikach finansowych, jakie Lufthansa ogłosi 15 marca. Ale jak zapowiada Carsten Spohr będš one wyjštkowo dobre. Szef największej europejskiej linii nie ukrywał również, że odetchnšł z ulgš po podpisaniu tuż przed uroczystoœciš porozumienia ze zwišzkowcami z Ver.di porozumienia płacowego. To oznacza, że Lufthansie przez kilka kolejnych lat nie grożš już strajki, które mocno nadwerężyły jej reputację półtora roku temu.

Niemiecka linia rozwija się od kilku lat w przyspieszonym tempie. Roœnie zresztš cała Grupa Lufthansy, teraz nacisk będzie stawiany na rozwój niskokosztowego Eurowings, który ma być platformš do przejmowania kolejnych linii w Europie. Carsten Spohr nie ukrywa, że po włšczeniu do floty Eurowings samolotów uziemionego Air Berlin czeka teraz na rozwój sytuacji w Alitalii. —Ale nasze rozmowy sš zawieszone, ponieważ jesteœmy w stanie przejšć jedynie zrestrukturyzowanego przewoŸnika- mówi Carsten Spohr. Wiadomo, że dla tej linii krytyczny moment nastšpi w paŸdzierniku, kiedy to zgodnie z umowš włoskim rzšdem b Alitalia będzie zmuszona do oddania pożyczonych 900 mln euro.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL