Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Dwie dobre wiadomości dla Airbusa

Bloomberg
Zamówienie przez Emirates superjumbo pozwoli utrzymać program ich produkcji na dostatecznym poziomie — oœwiadczył szef działu lotniczego Airbusa, Fabrice Brégier, a dyrektor generalny ds. programów grupy Didier Evrard poinformował dziennikarzy, że główni dostawcy kończš usuwać problemy, które opóŸniły dostawy samolotów
- Obecne zamówienia wystarczš do utrzymania programu na minimalnym poziomie produkcji, powiedzmy 6-8 sztuk rocznie. Mieliœmy w bucie maleńki kamyk: przyszłoœć A380, ale teraz droga jest wolna. Będziemy bardziej agresywni, bardziej przebojowi w próbach sprzedawania A380 innym liniom — powiedział szef lotniczego Airbusa w rozgłoœni RTL. Zamówienie przez Emirates łšcznie 36 samolotów o wartoœci 16 mld dolarów i odbieranie po szeœć rocznie wraz z poprzednimi zamówieniami wypełniło lukę w planach produkcyjnych Airbusa. Œwieżo po kontrakcie z przewoŸnikiem znad Zatoki Arabskiej Airbus przystšpił do negocjowania z British Airways ewentualnego zamówienia A380 - podała agencja Bloomberga powodujšc się na osoby zwišzane z tš sprawš. BA eksploatuje już 12 superjumbo, w przeszłoœci zastanawiała się się nad kupnem 6-7 używanych, teraz woli jednak nowe.

Mniejsze ryzyko opóŸnień

Drugš dobrš informację przekazał dyrektor Evrard dziennikarzom: — W 2017 r. ograniczono pewnš liczbę problemów. Zodiac (dostawca foteli i kabin WC) znacznie poprawił działalnoœć operacyjnš, podobnie zresztš jak inni dostawcy, więc główny punkt blokujšcy dostawy rozwišzano — powiedział na spotkaniu z dziennikarzami lotniczymi. Zodiac będšca w trakcie przechodzenia do grupy Safran miała wiele opóŸnień i ostrzeżeń o gorszych wynikach, ale w I półroczu rozwišzała sedno problemów z iloœciš, a w drugim półroczu z jakoœciš produktów — podał i poinformował, że ok. 30 samolotów z rodziny A320neo czekajšcych w Tyluzie i Hamburgu na silniki powinny zastać wydane w I połowie 2018 r. Dziennikarze pytali również o superjumbo, których w tym roku ma powstać 12, a w 2019 r. osiem. Grupa nie podjęła jeszcze decyzji, czy zejœć poniżej — stwierdził. — Nie powiem, że będzie to szeœć rocznie, podobnie, czy będzie to rentowne czy nie. Przyjmijcie to za nowy współczynnik. W innej sprawie Evrard uznał, że nie ma absolutnie poœpiechu, by Airbus decydował o ewentualnym włšczeniu działu produkcji obudowy silników LEAP, jak to zrobił z obudowami silników P&W do samolotów A320neo. Airbus rozmawia o tym od kilku miesięcy z Safranem.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL