Ryanairowi zależy na pilotach w Niemczech

Irlandzki przewoźnik zacznie za kilka tygodni zatrudniać bezpośrednio pilotów w Niemczech, a nie przez agencję, by poprawić z nimi stosunki. Odrębnie dodał Turcję do grona krajów, do których lata.

Aktualizacja: 19.03.2018 06:46 Publikacja: 19.03.2018 06:39

Ryanairowi zależy na pilotach w Niemczech

Foto: Bloomberg

Związki zawodowe, zwłaszcza niemieckie krytykowały Ryanaira za praktykę zatrudniania pilotów przez agencje pośrednictwa pracy, np. McGinley Aviation. W 2017 r. jego kierownictwo postanowiło uznać te organizacje, aby poprawić stosunki z pilotami i nie mieć problemów z obsadą załóg. Linia uznała związki pilotów w W. Brytanii i Włoszech, chce to zrobić w Hiszpanii do końca marca.

- McGinley Aviation postanowiła wycofać się z zatrudniania dla Ryanaira pilotów na rynku niemieckim, Ryanair rozpoczął procedurę oferowania im bezpośredniego zatrudnienia — ogłosiła rzeczniczka linii.

Agencja wyjaśniła, że po przeglądzie swej działalności zaprzestanie z dnem 31 października dostarczać pracowników w Niemczech. „Będziemy dostarczać Ryanairowi pilotów z umowami o pracę we wszystkich innych krajach dla rosnącej sieci europejskiej i liczymy na dalszą stałą współprace z naszym klientem” — stwierdziła w emailu rzeczniczka agencji.

Zdaniem analityków z Goodbody, takie posunięcie powinno poprawić stosunki Ryanaiara z organizacją niemieckich pilotów. Rzecznik Vereinigung Cockpit stwierdził, że najpierw chce poznać te nowe umowy o zatrudnieniu, a potem będzie komentować.

Z Dublina i Bratysławy do Turcji

Odrębnie Ryanair dołączył Turcję do krajów, do który lata w związku z oznakami poprawy w turystyce, co pozwoli mu wychodzić z tradycyjnych rynków europejskich. Irlandczycy uruchomili w marcu loty z Jordanii, w czerwcu będą oferować dwa loty tygodniowo z Dublina i Bratysławy do nadmorskiej miejscowości wypoczynkowej Dalaman w południowo-zachodniej Turcji.

Fala zamachów i nieudany zamach stanu w Turcji zaszkodziły w ostatnich latach turystyce tureckiej, biura podróży i linie lotnicze przestawiły się na bardziej bezpieczną Hiszpanię. To wywołało ostrą konkurencję, która wpłynęła na ceny i była jedną z przyczyn bankructwa linii Monarch i Air Berlin.

Największe w Europie biuro podróży TUI odnotowało w lutym wzrost rezerwacji letnich wyjazdów do Turcji, podobnie jak Thomas Cook. Hotelarze spodziewają się również lepszego lata wraz z powrotem do Turcji Niemców i Rosjan. W 2017 r. liczba cudzoziemców przybywających do Turcji wzrosła o 28 proc. do 32,4 mln, w tym roku ma przekroczyć 38 mln.

Związki zawodowe, zwłaszcza niemieckie krytykowały Ryanaira za praktykę zatrudniania pilotów przez agencje pośrednictwa pracy, np. McGinley Aviation. W 2017 r. jego kierownictwo postanowiło uznać te organizacje, aby poprawić stosunki z pilotami i nie mieć problemów z obsadą załóg. Linia uznała związki pilotów w W. Brytanii i Włoszech, chce to zrobić w Hiszpanii do końca marca.

- McGinley Aviation postanowiła wycofać się z zatrudniania dla Ryanaira pilotów na rynku niemieckim, Ryanair rozpoczął procedurę oferowania im bezpośredniego zatrudnienia — ogłosiła rzeczniczka linii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Branża lotnicza rozpala emocje. Temat kampanii wyborczych w całej Europie
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie