Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Pierwszy C919 u klienta w 2021 roku

Bloomberg
Commercial Aircraft Corp of China (COMAC) ogłosił na salonie w Singapurze, że zamierza dostarczyć w 2021 r. pierwszy samolot wšskokadłubowy C919 mimo opóŸnień w programie lotów próbnych.

Wicedyrektor generalny ds. sprzedaży i marketingu w COMAC, Lu Zgeng powiedział dziennikarzom, że firma spodziewa się uzyskania chińskiego œwiadectwa żeglownoœci za 3-4 lata. producent rozmawia też z amerykańskimi władzami lotniczymi. — Nie powinno to mieć wpływu na czas dostawy pierwszego egzemplarza C919 premierowemu klientowi, China Eastern Airlines. Celujemy w 2021 r. — powiedział Lu.

Wyjaœnił, że certyfikaty europejski i amerykański pojawiš się po uzyskaniu takiego od władz chińskich. Europejski urzšd EASA już uruchomił procedurę certyfikacji, amerykański FAA jeszcze nie — powiedział.

Uznał niedawne partnerstwo Airbusa z Bombardierem i rozmowy Boeinga z Embraerem za normalne, ale dodał, że zaszkodzš one rynkom, o które Chińczycy będš starać się swoimi C919 i ARJ21. — Będš mieć wpływ na nas, ale my również wywrzemy wpływ. Będziemy ciężko pracować, aby z naœladowcy stać się w przyszłoœci konkurentem, a jeœli będziemy mieć okazję, to i liderem. Ale to długa droga — stwierdził. Jego firma nie zamierza ogłaszać podczas tego salonu jakichkolwiek zamówień, ale będzie rozmawiać z potencjalnymi klientami z Azji Płd.-Wsch. 

Chińczycy współpracujš też z Rosjanami nad projektem nowego odrzutowca szerokokadłubowego C929, 21 grudnia zwrócili się do producentów silników o propozycje dla tej maszyny. Rosjanie mówili, że oba kraje chcš zaprojektować własny silnik dla tego samolotu.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL