Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Lotnictwo

Ryanair musi informować podróżnych o ich prawach

Bloomberg
Brytyjski urzšd lotnictwa cywilnego CAA wyznaczył Ryanairowi termin poinformowania podróżnych z odwołanych lotów, że majš prawo do lotu innš liniš i do zwrotu częœci wydatków.

Brak pilotów zmusił irlandzkiego przewoŸnika do odwołania w najbliższych miesišcach lotów dotyczšcych ponad 700 tys. pasażerów.

Urzšd CAA skrytykował linię za informowanie wprowadzajšce w błšd, gdy oferowała zwrot za bilety albo inne loty swymi samolotami. Przepisy zmuszajš bowiem do proponowania lotów innymi liniami, jeœli Ryanair nie ma takiego dostępnego oraz do pokrycia podróżnym pewnych wydatków spowodowanych tym anulowaniem.

Urzšd polecił linii opublikować komunikat wyjaœniajšcy jego politykę kierowania podróżnych na inne loty oraz zwrotu wydatków i umieœcić ten komunikat na froncie jego strony internetowej do godz. 17.00 czasu londyńskiego (16.00 GMT) w pištek 29 wrzeœnia. W piœmie skierowanym do Ryanaira stwierdził, że nie uważa dotychczas podjętych działań za „dostatecznej wyjaœniajšce dużej liczbie pasażerów, którzy zostali wprowadzeni przez niego w błšd”.

Urzšd jest władny wystšpić do sšdu wobec przewoŸników, którzy nie przestrzegajš praw konsumentów.

Ryanair oœwiadczył, że „dostosuje się w pełni do wszystkich wymogów CAA”, ale zasugerował, że urzšd nie podjšł podobnych działań wobec British Airways po awarii komputerowego systemu rezerwacji w maju. Stwierdził, że stara się spełniać rozsšdne proœby o zmianę lotów kierujšc się zasadš trzykrotnoœci ceny pierwotnego biletu, co stawia go w lepszym œwietle od konkurentów.

Brytyjski minister lotnictwa Martin Callanan zwrócił się do prezesa Michaela O'Leary, by dotrzymał prawnych zobowišzań wobec pasażerów, a premier Irlandii, Leo Varadkar powiedział, że oczekuje interwencji krajowego organu nadzoru, jeœli Ryanair nie zapewni klientom zastępczych lotów.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL