Samolot z warszawskiego Lotniska Chopina wystartuje we wtorek ok. godziny 22.50. Trasę będą obsługiwały Boeingi 737-800 Next Generation, które na pokład mogą zabrać 186 osób. Maszyna w ciągu niecałych pięciu godzin ma pokonać ok. 3,5 tys. km. W przyszłości trasę tę będą obsługiwały najnowocześniejsze samoloty wąskokadłubowe na świecie – Boeingi 737 MAX 8. Rejsy będą odbywały się cztery razy w tygodniu.
"Jak dotąd nie mieliśmy bezpośredniego szlaku komunikacyjnego łączącego Polskę z Azją Centralną. Kazachstan to obecnie najdynamiczniej rozwijający się ośrodek gospodarczy w całym regionie. Eksport do Republiki Kazachstanu odgrywa znaczącą rolę w polskiej sprzedaży za granicę, co powoduje, iż kraj ten jest dla Polski strategicznym partnerem gospodarczym wśród krajów Azji Centralnej. Polsko-kazachstańska wymiana handlowa utrzymuje się na wysokim poziomie i w 2016 roku sięgnęła 759,4 mln USD. Jestem pewien, że bezpośrednie rejsy między Warszawą a Astaną sprawią, iż wkrótce te wskaźniki będą jeszcze wyższe" - powiedział Milczarski.
Jak dodał, rozkład został tak ułożony, by zapewnić wygodną podróż nie tylko pasażerom podróżującym między Polską a Kazachstanem, ale również między Kazachstanem a innymi krajami Europy i Ameryki Północnej.
"Tak jak w przypadku Japonii czy Korei Południowej, uruchomienie przez LOT bezpośredniego połączenia z Warszawy pozwoliło uwolnić potencjał podróży turystycznych i biznesowych w obu kierunkach, tak jesteśmy przekonani, że to samo stanie się również w przypadku Kazachstanu. Liczymy, że z naszego połączenia chętnie skorzystają nie tylko Polacy i Kazachowie, ale będzie to świetna oferta dla pozostałych mieszkańców regionu, zwłaszcza z Europy Zachodniej i Centralnej" - podkreślił.
Na pokładzie Boeingów 737-800 NG wykonujących połączenia między Warszawą a Astaną, LOT oferuje trzy klasy podróży – klasę biznes, ekonomiczną premium i ekonomiczną.