Przewoźnik stwierdził, że w pewnych warunkach lotu na łopatkach sprężarki pojawiła się korozja, więc w piątek odwołał 9 lotów, następne odwołania są możliwe w najbliższych tygodniach. Japończycy wyjaśnili, że wibracje wynikające z tego problemu wystąpiły podczas lotu w lutym z Japonii do Malezji i w marcu z Japonii do Wietnamu. B787 obsługujący krajowe połączenie 20 sierpnia też zgłaszał problem.
ANA jest również największym w Japonii użytkownikiem tych samolotów, ma w swej flocie 49 dreamlinerów, około jednej dziesiątej floty na świecie. Z 445 sztuk używanych obecnie, 168 ma zainstalowane silniki Trent 1000 Rolls-Royce'a.
- Jesteśmy świadomi sytuacji i pracujemy z RR i ANA nad rozwiązaniem wszelkich kwestii mających wpływ na korzystanie z tych samolotów — powiedział rzecznik Boeinga w Tokio. Rolls-Royce Holding podał w komunikacie elektronicznym, że współpracuje z ANA dla zminimalizowania skutków zakłócenia eksploatacji samolotów. Producent nie podał, czy ten sam problem znaleziono w samolotach używanych przez inne linie lotnicze, natomiast rzecznik zapytany o ewentualną konieczność podjęcia dodatkowych działań stwierdził, że problem ogranicza się do malej części floty ANA.
Analitycy z banku Morgan Stanley stwierdzili w nocie, że poprzednia kwestia korozji w przekładni silników Trent 1000 została szybko rozwiązana, a ówczesny prezes producenta stwierdził, że konsekwencje finansowe były do pominięcia.
Linie lotnicze mogą wybierać dla Dreamlinera napęd produkowany przez Brytyjczyków albo silniki GEnx General Electric.