W Unii Europejskiej najniższa wypłata byłaby większa o ok 100 dol. i jest uzależniona od długości podróży .
Jednocześnie trwają spory kto tak naprawdę zawinił, że konieczne było odwołanie tysiąca lotów w ostatni poniedziałek - 8 sierpnia oraz 250 we wtorek 9 sierpnia. Georgia Power twierdzi, że zawiniła Delta, która ma przestarzały sprzęt i zawiniła sama, ponieważ kłopoty nie dotknęły całego lotniska w Atlancie. Wskutek kłopotów z dostawą energii padł system komputerowy Delty. W efekcie przez 6 godzin nie wystartował żaden z samolotów tego przewoźnika.
Wpadka jest poważnym ostrzeżeniem dla wszystkich amerykańskich linii, bo wcześniej awarie systemów komputerowych miały Southwest Airlines i American Airlines.
- Ta awaria nie została spowodowana przez mniejszą, czy większą burzę śnieżną, do czego jesteśmy przyzwyczajeni i dlatego wymaga poważnej analizy i wyjaśnienia opinii publicznej. Tym bardziej, że dotknęła tym razem 2. co do wielkości przewoźnika na świecie, a wcześniej także największej linii - Amierican - napisał w komentarzu Jim Corridore ze S&P Global Market Intelligence .
Jego zdaniem linie lotnicze korzystając z coraz większej automatyzacji i komputeryzacji systemów rezerwacyjnych narażają się na rosnące ryzyko, ponieważ coraz więcej kart pokładowych jest przesyłanych bezpośrednio na smartfony.