Do tego dochodzi późniejsza wycena i likwidacja szkody. Dlatego tak ważne jest zaufanie do ubezpieczyciela oraz bezproblemowość dla klienta.
Mocna poprawa
Sporo nagród, które zebrała Warta w ubiegłym roku, oraz duża poprawa wyników finansowych jej spółek ubezpieczeniowych mogą świadczyć o tym, że firmie udaje się odpowiednio zarządzać biznesem. Spółka majątkowa Warty zebrała w 2017 r. 5,1 mld zł składki przypisanej brutto, o 24,3 proc. więcej niż w 2016 r. Silny wzrost przypisu odnotowały kluczowe segmenty ubezpieczeń indywidualnych, w tym ubezpieczenia komunikacyjne – 42 proc. a mieszkaniowe – 20 proc.
Skupienie uwagi na sprzedaży ubezpieczeń ze składką regularną przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w spółce życiowej o 8,4 proc., do 806 mln zł. Łącznie obie spółki Warty w ubiegłym roku zebrały składkę w wysokości ponad 5,9 mld zł. Zysk operacyjny grupy w 2017 r. wyniósł 424 mln zł, czyli urósł wobec 2016 r. o 39 proc. Zysk netto zwiększył się w tym czasie w podobnym stopniu, osiągając 328 mln zł.
– Ostatnie lata wykorzystaliśmy na wdrożenie technologicznych rozwiązań, dzięki którym w 2017 r. mogliśmy skutecznie powiększyć grupę klientów, jednocześnie utrzymując wysoką rentowność. Widzimy jednak kolejne wyzwania, z którymi będzie się mierzyć rynek, dlatego dużo uwagi poświęcamy przygotowywaniu i wdrażaniu kolejnych innowacyjnych rozwiązań związanych m.in. z robotyzacją procesów czy wykorzystaniem sztucznej inteligencji – mówi Jarosław Parkot, prezes Warty.
Likwidacja szkody telefonem
Finansowe technologie to wprawdzie wciąż domena banków i instytucji płatniczych oraz wydawców kart, ale ubezpieczeniowe firmy także są aktywne na tym polu. Warta się chwali, że jako pierwszy zakład ubezpieczeń w Polsce dała klientom możliwość zgłoszenia szkody za pomocą aplikacji Facebook Messenger. Dzięki niej i aplikacji Warta Mobile klient posiadający smartfona może przejść przez proces likwidacji szkody bez konieczności kontaktu telefonicznego czy spotkania z rzeczoznawcą. Wsparcie chatbota umożliwia kontakt klientom Warty praktycznie 24 godziny na dobę – niemal 70 proc. zapytań klientów w tym kanale jest obsługiwanych przez sztuczną inteligencję.