Linie lotnicze i lotniska

Prezes LOT-u na czele stowarzyszenia podniebnych przewoźników AIRE

Filip Frydrykiewicz
Prezes LOT+u Rafał Milczarski został szefem stowarzyszenia podniebnych przewoźników AIRE, które ma reprezentować interesy przedsiębiorstw z branży w Brukseli. Linie lotnicze domagaj się wielu zmian

AIRE, czyli Międzynarodowe Przedstawicielstwo Lotnictwa w Europie (Airlines International Representation in Europe) z siedzibą w Brukseli, powstało na bazie mniejszej, istniejącej już organizacji IACA (International Air Carrier Association).

LOT dołączył do stowarzyszenia w czerwcu. Zgodnie z ówczesnymi zapowiedziami, Milczarski miał kierować pracami organizacji od przyszłego roku.

Milczarski został oficjalnie mianowany w czwartek prezesem AIRE na corocznym zgromadzeniu w Brukseli. Zastąpił na tym stanowisku Guenthera Hofmana, który był prezesem stowarzyszenia w ciągu ostatnich 5 lat. Wiceprezesem został Michael Harrington z Alba Star.

- Jest nam niezmiernie miło ogłosić Rafała Milczarskiego nowym prezesem AIRE. Jego bogate doświadczenie będzie niezbędne do zapoczątkowania wielu zmian w naszym sektorze - powiedziała cytowana w komunikacie dyrektor generalna AIRE Sylviane Lust.

Prezes LOT podkreślił, że branża lotnicza w Europie wymaga wielu zmian. - W takich kwestiach, jak równy dostęp do otwartej przestrzeni powietrznej i infrastruktury lotniskowej, a także przepisów regulujących zasady udzielania pomocy publicznej przewoźnikom lotniczym. Kluczową rolą naszego Stowarzyszenia jest reprezentowanie interesów jego członków. Jestem gotowy rozpocząć współpracę z przedstawicielami i zarządem AIRE, by wprowadzić w życie przyświecającą nam strategię - powiedział cytowany w komunikacie Milczarski.

Członkostwo AIRE ma skłonić instytucje europejskie do przyspieszenia działań związanych ze stworzeniem o wiele bardziej efektywnego pod względem kosztów środowiska biznesowego dla przewoźników lotniczych. Z informacji zamieszczonej na stronie internetowej AIRE wynika, że skupia ono 18 linii lotniczych.

W skład organizacji wchodzą mniejsi przewoźnicy, ale też zapewniający loty czarterowe TUI, czy tureckie, a także ukraińskie narodowe linie lotnicze. AIRE jest mniejszym stowarzyszeniem od skupiającego dużych przewoźników Airlines for Europe (A4E), który reprezentuje interesy takich linii jak Lufthansa, IAG, AirFrance KLM, Ryanair, czy Easy Jet.

Do ubiegłego roku LOT należał do Europejskiego Stowarzyszenia Linii Lotniczych (AEA - Association of European Airlines), ale organizacja ta została z końcem 2016 r. zamknięta.

Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego w pierwszym półroczu tego roku Polskie Linie Lotnicze LOT przewiozły ponad 3 mln 688 tys. pasażerów, uzyskując 22,32 proc. udziału w rynku. Z danych LOT wynika, że od stycznia do września linia przewiozła ok. 5,5 mln podróżnych.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,856 proc. akcji) oraz TFS Silesia (0,144 proc. akcji).

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL