Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Linie lotnicze i lotniska

Lufthansa zmienia barwy, bo chce być nowoczesna

AFP
Biały żuraw na granatowym tle zamiast granatowego żórawia na żółtym tle – to główna zmiana w logo Lufthansy

Wczoraj odbyła się na lotnisku we Frankfurcie uroczyste zaprezentowanie nowego znaku firmowego niemieckiego przewoŸnika. Jego unowoczeœnienie polegało na pozbyciu się żółtego tła z koła, w które symboliczna sylwetka ptaka jest wpisana. Jego sylwetka i samo koło sš teraz nieco cieńsze, co ma sprawić, że "żuraw będzie wyglšdać bardziej elegancko" i będzie miał "więcej przestrzeni", jak opisuje Lufthansa w komunikacie.

Dowiadujemy się z niego również, że "nowy design został stworzony w œcisłej współpracy z licznymi ekspertami. Po wstępnych, intensywnych badaniach nad ponad 800 projektami i barwami, nowy design został ukończony. W zgodzie ze standardem premium, dominujšcym kolorem w najbliższych dekadach będzie niebieski. We wnętrzu kabiny goœci powita obsługa w nowych uniformach oraz nowe akcesoria, uwzględniajšce żółtš kolorystykę. Zastawa, kosmetyczki, koce czy poszewki na poduszki w przyszłoœci również zostanš zmienione zgodnie z nowymi wytycznymi. Łšcznie w cišgu najbliższych dwóch lat wymienionych będzie ponad 160 milionów akcesoriów pokładowych".

Jak podkreœla prezes Lufthansy Carsten Spohr, unowoczeœnienie logotypu ma być wyrazem nowoczesnoœci samej linii lotniczej, a czyste barwy i kształty sš odpowiedziš na obowišzujšce dzisiaj trendy w komunikacji graficznej œwiatowych marek.

Dzisiaj rano z Frankfurtu i Monachium wystartowały już dwa samoloty Lufthansy z nowym malowaniem - boeing 747-8 i airbus A321. Do Warszawy samolot Lufthansy z odœwieżonym logo przyleci w przyszłym tygodniu.

Sukcesywnie będš teraz przemalowywane następne maszyny. W miarę jak przewoŸnik będzie je odbierał od producentów i w ramach rutynowego malowania maszyn , które odbywa się co 7 lat.

Ale nie tylko malowanie się zmienia. Zmieni się również wnętrze maszyn, a przewoŸnik nie rezygnuje z typowej dla siebie żółci. Najlepszym dowodem tego miały być soczyœcie żółte skarpetki, jakie założył prezes Lufthansy, Carsten Spohr podczas uroczystoœci w hangarze we Frankfurcie. W tym kolorze np. będš już niedługo także karty pokładowe. Prawdziwš rewolucję przejdš także gadżety, jakie Lufthansa rozdaje pasażerom na długich rejsach, np. kosmetyczki zostanš zastšpione przez torebki z dużym białym żurawiem.

WyraŸnie widać, że linia chce odmłodzić swój wizerunek po tym, jak w zeszłym roku ponownie stała się największym przewoŸnikiem w Europie. Samolotami Grupy LH podróżowało 130 mln pasażerów. Carsten Spohr w ramach tego odmładzania obiecał na uroczystoœci swoim pracownikom, że w ramach zmiany wizerunku, wszyscy dostanš po parze trampek z nowym logo linii. I w Monachium i we Frankfurcie wywołało to prawdziwy entuzjazm.

Linia nie podaje ile będzie kosztowała cała ta operacja. Zapewne będzie to widać po wynikach finansowych, jakie Lufthansa ogłosi 15 marca. Ale jak zapowiada Carsten Spohr będš one wyjštkowo dobre. Szef największej europejskiej linii nie ukrywał również, że odetchnšł z ulgš po podpisaniu tuż przed uroczystoœciš porozumienia ze zwišzkowcami z Ver.di porozumienia płacowego. To oznacza, że Lufthansie przez kilka kolejnych lat nie grożš już strajki, które mocno nadwerężyły jej reputację półtora roku temu.

Niemiecka linia rozwija się od kilku lat w przyspieszonym tempie. Roœnie zresztš cała Grupa Lufthansy, teraz nacisk będzie stawiany na rozwój niskokosztowego Eurowings, który ma być platformš do przejmowania kolejnych linii w Europie. Carsten Spohr nie ukrywa, że po włšczeniu do floty Eurowings samolotów uziemionego Air Berlin czeka teraz na rozwój sytuacji w Alitalii. —Ale nasze rozmowy sš zawieszone, ponieważ jesteœmy w stanie przejšć jedynie zrestrukturyzowanego przewoŸnika- mówi Carsten Spohr. Wiadomo, że dla tej linii krytyczny moment nastšpi w paŸdzierniku, kiedy to zgodnie z umowš włoskim rzšdem b Alitalia będzie zmuszona do oddania pożyczonych 900 mln euro.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL