Jak wynika z badań przeprowadzonych przez IPSOS, już 10 proc. turystów odwiedzających Warszawę jako źródło informacji o mieście podaje właśnie aplikację mobilną. Chętniej korzystają z niej mieszkańcy naszego kraju (11 proc.) niż cudzoziemcy (9 proc.). W ostatnim roku na popularności bardzo zyskała aplikacja mobilna Warszawa 19115, służąca do zgłaszania wszelkich problemów miejskich. – Wykorzystanie tej drogi komunikacji wzrosło o prawie 250 proc. w stosunku do 2015 r. – mówi rzeczniczka stołecznego ratusza Agnieszka Kłąb.
Z kolei w Łodzi w ciągu kilku tygodni od powstania aplikację poświęconą ulicy Piotrkowskiej pobrano ją ponad 10 tys. razy. W aplikacji zebrano informacje o sklepach, restauracjach, kawiarniach oraz imprezach plenerowych na deptaku. Ma ona pomóc w promocji ulicy Piotrkowskiej. – Taka aplikacja jest potrzebna m.in. turystom przyjeżdżającym do Łodzi, którzy chcą mieć w jednym miejscu zebraną kompletną i podaną w ten sam sposób informację o tym, co się dzieje w mieście. Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców i restauratorów, żebyśmy wspólnie stworzyli mapę łódzkich lokali i ciekawych wydarzeń na ulicy Piotrkowskiej – mówi Radosław Szwugier, menedżer Strefy Piotrkowska 217.
Nową aplikację na smartfony uruchomił też w ostatnich dniach Gorzów Wielkopolski. Użytkownik określa w niej styl życia, który najbardziej do niego pasuje (do wyboru ma dziesięć, m.in. turysta, smakosz, hipster, historyk, głowa rodziny czy miłośnik sztuki).
Na tej podstawie otrzymuje on gotową trasę zwiedzania, dopasowaną do określonych preferencji. – Dzięki temu użytkownik nie traci czasu na przygotowanie się do zwiedzania, a jednocześnie dzięki dobraniu odpowiedniej ścieżki, czerpie ze spaceru więcej przyjemności – tłumaczą urzędnicy.
Dla użytkowników przygotowano m.in. trasy: gorzowski design, śladami (nie)codzienności, kultura i sztuka miasta, śladami gorzowskiej historii, Gorzów w pigułce, miasto parków i ogrodów, aktywny slowlife czy skuś się na Gorzów.