Więcej niż prawdopodobny koszykarski dualizm jest efektem podpisania w listopadzie przez Euroligę kontraktu z największą agencją marketingu sportowego IMG.
Tą samą, z którą niedawno związali się Agnieszka Radwańska i Jerzy Janowicz, a jej klientami są też Novak Djoković czy (jeszcze) Maria Szarapowa oraz wiele innych gwiazd sportu. Agencja słynie też z organizacji Miss Universe i wielkich turniejów golfowych, tenisowych czy motocyklowych.
Dziesięcioletnia letnia umowa gwarantuje organizatorom koszykarskich rozgrywek 630 milionów euro, 400 milionów z tej kwoty otrzymają kluby.
– Nasz biznes funkcjonuje dobrze, więc ta suma może być zwiększona – powiedział francuskiemu dziennikowi „L'Equipe" Ioris Francini z IMG. Agencja zamierza zarobić na sprzedaży praw telewizyjnych. W związku z tym dąży do uatrakcyjnienia Euroligi. Za wzór będą jej służyć rozgrywki NBA.
– Wszystko zostało przez nas obliczone i jesteśmy optymistami – twierdzi Francini.