Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Konsumenci

UOKiK: czy karty za 0 zł rzeczywiście nic nie kosztujš

123RF
Karty były darmowe dopiero, gdy operacja została zaksięgowana przez bank, mimo że konsument dokonał płatnoœci w wymaganej iloœci lub wartoœci - wskazuje UOKiK.

Urzšd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymywał skargi na to, że banki pobierajš opłaty za kartę debetowš, mimo że konsument dokonał w danym okresie rozliczeniowym płatnoœci kartš w wymaganej iloœci lub wartoœci transakcji. W zwišzku z tymi sygnałami, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził praktyki 18 banków, z czego zastrzeżenia wzbudziło 13.

Jak się okazało, w rzeczywistoœci brak opłat zależał od zaksięgowania danego zakupu przez bank. - Zaksięgowanie transakcji nie jest tożsame z jej wykonaniem, co więcej konsument nie ma żadnego wpływu na termin, w jakim operacja zostanie zaksięgowana. W efekcie, gdy konsument zapłacił za zakupy kartš pod koniec miesišca, był rozliczany z poczštkiem kolejnego. Tym samym musiał płacić za obsługę karty – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Pięć banków nie wzbudziło wštpliwoœci urzędu, szeœć banków dobrowolnie zmieniło praktyki w wyniku tzw. wezwań miękkich UOKiK, a jedno postępowanie jest w toku.

ródło: UOKiK

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL