Komercyjne

Zagraniczne marki debiutują w Polsce

materiały prasowe
W ostatnich trzech miesiącach oddano do użytku ok. 135 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Na koniec trzeciego kwartału całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni w polskich centrach handlowych wyniosły ok. 11,3 mln mkw. W budowie jest ok. 620 tys. mkw., z czego 29 proc. ma trafić na rynek jeszcze w tym roku - podaje firma doradcza Colliers International. - Pozwala to oszacować, że w całym roku rynek wzbogaci się o 350 tys. mkw.

W trzecim kwartale oddano do użytku trzy nowe centra handlowe. Kolejne galerie są rozbudowywane. Największym ukończonym obiektem w tym czasie jest Galeria Północna w Warszawie (64 tys. mkw.). Gotowa jest też IKEA Lublin (pierwszy etap, 33,5 tys. mkw.) i Vivo! Krosno (21,2 tys. mkw.).

- W trzecim kwartale na polskim rynku handlowym odnotowaliśmy debiuty kilkunastu sieci handlowych. Część z nich - sieć Hamleys, rosyjskie marki z Melon Fashion Group (Love Republic i Zarina) oraz nowe koncepty sportowej sieci 4F – 4Faces i KappAhl – newbie (art. dla niemowląt) otworzyło swoje sklepy w Galerii Północnej - podają przedstawiciele Colliers International. - Ważnym wydarzeniem było otwarcie pierwszego sklepu Victoria's Secret z pełną ofertą w warszawskiej Arkadii. W tej galerii zadebiutowała także rumuńska marka modowa Nissa. Swoją decyzję o wyjściu z Polski ogłosiła natomiast sieć Springfield.

- Kolejnej fali debiutów sieci handlowych na polskim rynku spodziewamy się w czwartym kwartale tego roku - mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International. Nowe sieci wejdą do centrum handlowego Wroclavia.

- We Wrocławiu pojawią się między innymi hiszpańska sieć odzieżowa Sfera, ukraińska Goldi i nowy koncept gastronomiczny firmy AmRest - Blue Frog - mówi Katarzyna Michnikowska. - Trwa ekspansja polskich sieci na rynkach zagranicznych. Wydarzeniem kwartału było otwarcie pierwszego sklepu Reserved w Londynie, przy Oxford Street. Sieć uruchomiła jednocześnie sprzedaż on-line na rynku brytyjskim.

- Średni współczynnik pustostanów w centrach handlowych w osiemnastu największych polskich miastach wyniósł 4,1 proc. - podaje Katarzyna Michnikowska. W Warszawie było 2,6 proc. niewynajętej powierzchni, a w Katowicach - 5,9 proc. - Wśród miast dużych (150 tys. - 400 tys. mieszkańców) najwięcej wolnej powierzchni znajdziemy w Radomiu (10,9 proc.), a najmniej w Bielsku-Białej (1,3 proc.) - mówi Michnikowska.

Źródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL