Firmy: Biuro w chmurach pomaga zbudować wizerunek

Siedziba główna mieści się w majestatycznym Warsaw Financial Center zlokalizowanym w samym sercu Warszawy, z pięknym widokiem na Pałac Kultury i Nauki. O wyborze stolicy na siedzibę spółki przesądziły względy prestiżowe oraz bliskość rynków i instytucji finansowych" – to z materiałów jednego z lokalnych, aspirujących deweloperów.

Aktualizacja: 20.07.2017 23:26 Publikacja: 20.07.2017 23:05

Firmy: Biuro w chmurach pomaga zbudować wizerunek

Foto: Domena publiczna

„Jak cię widzą, tak cię piszą" – ta zasada obowiązuje także w relacjach biznesowych. Stosowna siedziba to jeden z najważniejszych czynników budujących wizerunek przedsiębiorstwa. Duzi gracze mogą sobie pozwolić na stawianie własnych kwater głównych w doskonałych lokalizacjach lub wynajmowanie najwyższych pięter w najmodniejszych biurowcach. A ci z mniejszym funduszem reprezentacyjnym?

Oczywiście, zawsze można korzystać z wirtualnego biura i szczycić się „poważnym" adresem korespondencyjnym. Kontrahentów zawsze można podjąć bez korporacyjnego nadęcia, gdzieś na mieście, w ramach biznesowych lanczów.

Jednak ci, którzy chcieliby mieć biuro w prestiżowej lokalizacji, a jednocześnie potrzebują relatywnie niewielkiej powierzchni, nie stoją wcale na straconej pozycji. Zarządcy szklanych wieżowców mają i dla nich ofertę.

To chociażby tzw. powierzchnie wynikowe, czyli to, co zostanie po zakończeniu kontraktacji kluczowych graczy, którzy wynajmują największe powierzchnie. Dostępne są także biura coworkingowe – kilku przedsiębiorców może korzystać ze wspólnej powierzchni. Zdarza się i tak, że część zasobów od razu przeznaczana jest dla mniejszych podmiotów.

Marzenia o posiadaniu biura na szczycie szklanej wieży znakomicie wykorzystał Polski Holding Nieruchomości, dając drugie życie Intraco. To jeden z najstarszych wysokościowców w stolicy, gdzie wskaźnik pustostanów sięgał do niedawna 50 proc. Firma nosiła się z zamiarem wyburzenia Intraco, ale okazało się, że wystarczył lifting i odpowiednie podejście do klientów – do biurowca zaczęły napływać podmioty godzące się z niższym standardem niż w nowoczesnych biurowcach, ale mogące podejmować kontrahentów w biurze z fantastycznym widokiem na Warszawę.

„Jak cię widzą, tak cię piszą" – ta zasada obowiązuje także w relacjach biznesowych. Stosowna siedziba to jeden z najważniejszych czynników budujących wizerunek przedsiębiorstwa. Duzi gracze mogą sobie pozwolić na stawianie własnych kwater głównych w doskonałych lokalizacjach lub wynajmowanie najwyższych pięter w najmodniejszych biurowcach. A ci z mniejszym funduszem reprezentacyjnym?

Oczywiście, zawsze można korzystać z wirtualnego biura i szczycić się „poważnym" adresem korespondencyjnym. Kontrahentów zawsze można podjąć bez korporacyjnego nadęcia, gdzieś na mieście, w ramach biznesowych lanczów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu