- Zbudowany w latach 50. XX wieku Centralny Dom Towarowy odzyskał swój pierwotny charakter i już niebawem stanie się wizytówką Warszawy oraz miejscem spotkań jej mieszkańców oraz osób odwiedzających stolicę - mówi Jacek Wachowicz, prezes IMMOBEL Poland. Całkowity koszt inwestycji wyniósł ponad 400 mln euro.
Prace, które rozpoczęły się na początku 2015 r., objęły także remont chodników przylegających do budynku, wymianę oświetlenia ulic oraz odświeżenie fasad sąsiednich kamienic. CEDET jest już prawie w całości skomercjalizowany – pierwsi najemcy wprowadzą się do budynku jeszcze w tym miesiącu. - Z uwagi na zabytkowe walory CEDET-u i ogromną wartość sentymentalną, jaką ten budynek ma dla warszawiaków, realizacja projektu była dla nas dużym wyzwaniem - podkreśla Patrycja Van Triet z IMMOBEL Poland.- Zależało nam na tym, aby przywrócić CEDET-owi rozmach, który utracił po pożarze w 1975 r., dlatego też przywiązywaliśmy wagę do każdego, nawet najmniejszego detalu. Przez cały czas trwania prac ściśle współpracowaliśmy z Biurem Stołecznego Konserwatora Zabytków i firmą Arcadis, która nadzorowała proces drobiazgowego odtwarzania wszystkich elementów, charakterystycznych dla tego modernistycznego budynku. Na obiekcie został już zainstalowany neon z charakterystyczną strzałką, będący odwzorowaniem pierwowzoru z lat 50.
Na frontowej elewacji CEDET-u zagości również neon z literami CeDeT, który będzie nawiązaniem do historycznego neonu CDT oraz obecnej nazwy budynku. Nową część neonu z literami CeDeT, na które będzie wskazywała rozświetlona już strzałka, będzie można podziwiać na fasadzie budynku już od lipca. - Realizacja tego wyjątkowego projektu wymagała od nas dołożenia wszelkich starań, aby chronić zabytkową strukturę budynku. W zrewitalizowanym obiekcie zostały zachowane oryginalne fundamenty budynku oraz słupy - opowiada Andżelika Cieślowska, prezes Korporacji Budowlanej Doraco, generalnego wykonawcy inwestycji. - Natomiast cała zabytkowa bryła budynku została wiernie odtworzona. Szczególnie wiele uwagi poświęciliśmy odtworzeniu charakterystycznych elementów takich jak m.in. elewacja i jej charakterystyczne podziały, słupy, kominy, daszki oraz tarasy.
Znakomita lokalizacja CEDET-u oraz historyczne dziedzictwo tego miejsca zostały docenione przez najemców. Jeszcze przed oddaniem budynku do użytkowania został on praktycznie w całości skomercjalizowany. Wyłącznym agentem ds. komercjalizacji inwestycji jest firma doradcza JLL. - CEDET jest bez wątpienia jednym z najciekawszych projektów na warszawskim rynku nieruchomości komercyjnych, dzięki czemu przed oddaniem do użytku zyskał komplet najemców biurowych.
Kompleks oferuje komfortowe warunki, które w połączeniu z doskonałą lokalizacją tworzą przyjazne miejsce pracy - komentuje Marzena Zielonka, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni biurowych w JLL. - Inwestycja jest położona w ścisłym centrum stolicy, w sąsiedztwie licznych sklepów, restauracji, kawiarni, hoteli oraz środków komunikacji miejskiej. Wraz z otwarciem CEDET-u Warszawa zyskała kolejny prestiżowy adres do prowadzenia biznesu.