Co robić, gdy pracownik przywłaszczył firmowe pieniądze?

Pracodawca, którego mienie przywłaszczył sobie podwładny, w jednym postępowaniu może doprowadzić do skazania tej osoby i uzyskać zaspokojenie poniesionej straty.

Publikacja: 13.10.2015 07:55

Pracownikowi, którego zatrudniam na umowę bezterminową, nie wypłaciłem wynagrodzenia za wrzesień 2015 r. Pensję powinien otrzymać w ostatnim dniu miesiąca. Na początku października ten pracownik, bez mojej wiedzy i zgody, pobrał z firmowej kasy 2000 zł na poczet zaległych poborów. Te środki finansowe nie zostały mu powierzone z obowiązkiem rozliczenia się. Czy i ewentualnie jakie konsekwencje mogę wyciągnąć wobec tej osoby? – pyta czytelnik.

Bezsporne jest, że jednym z podstawowych obowiązków pracowniczych jest dbanie o dobro firmy i jej mienie (art. 100 § 2 pkt 4 k.p.). Obejmuje to m.in. czuwanie nad środkami finansowymi zgromadzonymi w kasie zakładu pracy.

Pozostało 82% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Edukacja i wychowanie
Afera w Collegium Humanum. Wykładowca: w Polsce nie ma drugiej takiej „drukarni”
Edukacja i wychowanie
Rozporządzenie o likwidacji zadań domowych niezgodne z Konstytucją?
Praca, Emerytury i renty
Są nowe tablice GUS o długości trwania życia. Emerytury będą niższe