BLIKiem zapłacisz urzędnikowi

aktualizacja: 17.03.2017, 18:30
Foto: materiały prasowe

W niektórych urzędach można już płacić bezpośrednio u urzędnika przy pomocy kodów BLIK. Przelewy można też inicjować w e-urzędach. Niestety na razie jedynie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo poprzez aplikację IKO mogą skorzystać z takich dogodności.

REDAKCJA POLECA
10.02.2017
BLIK chce pozyskać kolejne banki
05.02.2017
Banki stawiają na nowe technologie, aplikacje mobilne i cyberbezpieczeństwo
23.01.2017
BLIK apeluje o ostrożność
14.12.2016
Express Elixir przebił miliard
Kariera.pl
Kiedy mam prawo do pierwszego urlopu?
kancelarierp.pl
Stwórz swoją umowę - szybko i profesjonalnie!

Dzięki temu rozwiązaniu nie będzie już trzeba udawać się do kasy urzędu, żeby uiścić opłatę administracyjną. M.in. za wydanie dokumentów czy rejestrację pojazdu można zapłacić bezpośrednio u urzędnika z którym załatwia się sprawę.

Rozwiązanie to powstało we współpracy z Polskim Standardem Płatności, operatorem systemu BLIK oraz Krajową Izbą Rozliczeniową. Oparte jest na usłudze Paybynet KIR, umożliwiającej przesyłanie pieniędzy bezpośrednio z konta bankowego klienta na konta bankowe jednostek administracji publicznej.

- Klienci PKO Banku Polskiego zyskują kolejną niezwykle przydatną funkcję, dzięki której sprawę w urzędzie można załatwić szybciej i wygodniej, z wykorzystaniem telefonu komórkowego, który mamy zawsze przy sobie. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do sprawniejszej obsługi mieszkańców, uczestnicząc jednocześnie w budowaniu nowoczesnej i przyjaznej administracji – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Urzędnik ma teraz możliwość przyjęcia płatności w okienku bezpośrednio na swoim komputerze, który korzysta ze specjalnej aplikacji KIR. Dzięki temu urzędy nie musiały wydać ani złotówki na dodatkowe terminale płatnicze.

W przypadku dokonywania opłat w e-urzędach czy e-sklepach, również wystarczy tylko podać kod BLIK, bez potrzeby przepisywania numeru rachunku, karty płatniczej czy tytułu przelewu.

Na razie możliwość płacenia BLIKiem jest:

w wybranych urzędach stacjonarnych w całej Polsce, m.in.: w wybranych urzędach wojewódzkich, urzędach miast, gminach, powiatach i starostwach powiatowych; w e-urzędach: m.in. ePUAP (tutaj m.in. Urząd Miasta Krakowa), SEKAP (m.in. Urząd Miasta Katowice), system eLubuskie, system Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, witryna Miasta Lublin, a także kilkadziesiąt witryn z usługami geodezyjnymi; w wybranych e-sklepach (ponad 800 witryn).

Płatności przelewem inicjowane kodem BLIK są dostępne dla wszystkich użytkowników aplikacji IKO – zarówno klientów PKO Banku Polskiego, jak i użytkowników konta Inteligo. Transakcje dokonywane kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach będą księgowane jako przelew z rachunku klienta bezpośrednio na rachunek odbiorcy, czyli urzędu, e-urzędu lub e-sklepu. Wykorzystywany jest tu standardowy przelew Elixir Krajowej Izby Rozliczeniowej lub przelew wewnętrzny, jeśli odbiorca ma swój rachunek w PKO Banku Polskim.

POLECAMY

KOMENTARZE