Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Inni przewoŸnicy

Pendolino już bez usterki

materiały prasowe
Alstom wymienił pękniętš sprężynę w zawieszeniu pendolino. Składy kursujš więc normalnie
Jak dowiaduje się „Rz", dopiero od kilku dni kursujš wszystkie należšce do Intercity pendolino. Na poczštku lutego przewoŸnik przekazał bowiem do kontroli producentowi, firmie Alstom, 6 składów. Poczštkowo Intercity podawało, że przyczynš akcji było uszkodzenie podwozia przez poderwany tłuczeń albo œnieg i lód oderwane od podwozia. Rzeczniczka przewoŸnika Marta Ziemska podaje, że stwierdzono pęknięcie sprężyny w jednym pocišgu, więc nie mógł on wyruszyć w trasę z pasażerami na pokładzie. – Skierowano go do producenta, który zgodnie z umowš odpowiada za sprawnoœć pojazdów. Producent usunšł usterkę i skład kursuje zgodnie z rozkładem jazdy – opisuje rzeczniczka. Jak podał "Rynek Kolejowy", 26 stycznia Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało, że do komisji badajšcej przyczyny awarii dołšczš eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Rzeczniczka Intercity Maja Ostrowska odmówiła jednak skomentowania sprawy. Od lipca 2017 roku składy pendolino przechodzš okresowe przeglšdy w serwisie producenta.
Natomiast rzeczniczka PKP IC podkreœla, że każdy pocišg, bez względu na to, czy jest to pendolino czy skład wagonowy, który wyjeżdża w trasę, jest dokładnie sprawdzany przez rewidentów pod kštem ewentualnych usterek. – Jest to standardowa procedura. Jeżeli usterki się pojawiš, skład kierowany jest do naprawy – tłumaczy rzeczniczka przewoŸnika. Prezes firmy doradczej Blue Ocean Czesław Warsewicz uważa, że awaria jest raczej kwestiš eksploatacyjnš. – Bezpieczeństwo na kolei systematycznie się podnosi i obecna perspektywa unijna 2014-2020 jest najlepszym momentem na realizację na sieci kolejowej inwestycji w różnego rodzaju systemy bezpieczeństwa, czyli w coœ, co jest komplementarne do nowej infrastruktury torowej. Inwestowanie w bezpieczeństwo, to nic innego jak inwestowanie w innowacyjne rozwišzania, a także stymulowanie rynku krajowego, który ma możliwoœci dostarczania tych rozwišzań – podkreœla Warsewicz. Alstom chwali się, że pendolino to pierwsze i jedyne pocišgi kolei dużych prędkoœci w Polsce. Producent podkreœla, że pocišgi „odznaczajš się wyjštkowš niezawodnoœciš i dostępnoœciš, wyznaczajšc nowe standardy jakoœci na polskiej kolei". Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku do lipca 2017 roku, flota pendolino pokonała już prawie 20 milionów kilometrów. Alstom podaje, że w ostatnich dwudziestu pięciu latach zostało zamówionych na całym œwiecie już ponad 500 pocišgów pendolino, które wożš pasażerów w dwunastu krajach, przekraczajšc 7 granic. Pendolino należš do rodziny pocišgów dużych i bardzo dużych prędkoœci Alstom Avelia.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL