Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Hotele

Turecki hotelarz jak detektyw

Filip Frydrykiewicz
Tureccy hotelarze zainstalujš więcej kamer w swoich obiektach i zatrudniš pracowników z detektywistycznymi umiejętnoœciami. W ten sposób chcš się bronić przed fałszywymi reklamacjami

W fałszywych reklamacjach głównie dotyczšcych zatruć pokarmowych i majšcych wyłudzić odszkodowanie celujš goœcie z Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku było głoœno o nich, gdy samodzielnie lub za poœrednictwem firm prawniczych skarżyli hiszpańskich hotelarzy. Według brytyjskiej organizacji branżowej ABTA, w 2017 roku liczba takich reklamacji wzrosła o 434 procent w porównaniu z 2016 rokiem.

W walkę z tym procederem zaangażowali się zarówno najwięksi touroperatorzy, między innymi TUI i Thomas Cook, jak i politycy. Przed składaniem fałszywych reklamacji ostrzegał nawet brytyjski MSZ, niektórzy oszuœci zostali skazani na wysokie odszkodowania na rzecz biur podróży, od których próbowali wymusić pienišdze.

Obecnie przed problemem, z którym borykali się Hiszpanie, uchronić się chcš Turcy. Jak podaje rosyjskie Stowarzyszenie Biur Podróży Ator na swoim portalu, tureccy hotelarze współpracujšcy z rynkiem brytyjskim chcš wzmocnić monitoring i zamontować kamery w miejscach publicznych. Mowa o restauracjach, lobby i basenach. Dodatkowo hotele oferujšce wyżywienie w formie all inclusive chcš zatrudniać do działów obsługi reklamacji osoby o umiejętnoœciach detektywistycznych. Ich zadaniem będzie przeprowadzenie na własnš rękę dochodzenia, czy skargi sš zasadne.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL