Trzy lata temu eholiday.pl uruchomił rezerwacje online w obiektach noclegowych. Pilotażowy wtedy projekt miał wprowadzić nowš jakoć na polskim rynku turystycznym i noclegowym, na którym rezerwacje online były wprawdzie znane, ale tylko w hotelach i dużych sieciach. Eholiday jako pierwszy postanowił wprowadzić internetowe rezerwacje do miejsc w małych i rednich obiektach, jak pensjonaty, apartamenty czy gospodarstwa agroturystyczne. Zmiana logo i identyfikacji wizualnej - czytamy w komunikacie firmy - jest z jednej strony podsumowaniem tego okresu, a z drugiej zapowiedziš dalszych zmian i kierunku w jakim zmierza eholiday - od katalogu miejsc noclegowych do serwisu turystycznego z możliwociš rezerwacji online.
Nocelg ze smartfonu
- Trendy na rynku e-commerce, rola nowych technologii i ich udział w decyzjach zakupowych wywracajš stare schematy i sposoby funkcjonowania. Branża turystyczna nie jest tu wyjštkiem - mówi prezes Grupy eholiday.pl Mariusz Wojciechowski, cytowany w komunikacie. - Idea katalogów noclegowych, nawet najlepiej opisanych i przygotowanych, powoli odchodzi do lamusa. Gdy trzy lata temu wprowadzalimy system rezerwacji większoć naszych klientów była sceptyczna. Uważali, że to co działa w hotelach nie musi zadziałać np. w niewielkim obiekcie agroturystycznym. A jednak to my mielimy rację, o czym wiadczy i skala nowych umów i wartoć transakcji. Dzi smartfon jest narzędziem do robienia zakupów - kilka kliknięć i mamy zarezerwowany nocleg. A płatnoć i potwierdzenie na telefonie. Po co dzwonić i pytać o wolne miejsca i terminy?
Rok 2016 Grupa eholiday.pl zakończyła wzrostem sprzedaży online o 108 procent (łšczna sprzedaż za ponad 10 milionów złotych) w stosunku do roku 2015, a dane za pierwsze dwa miesišce 2017 pokazujš wzrost o 45 procent w porównaniu z tym samym okresem minionego roku. Według prognoz eholiday, sprzedaż miejsc noclegowych w modelu online w roku 2017 powinna osišgnšć minimum 16 milionów złotych.
Z domkiem w logo
Nowe logo łšczy trzy elementy kluczowe dla biznesu spółki: internet, noclegi i satysfakcję. Nowy znak został znacznie uproszczony w stosunku do poprzedniego, zmieniona też została kolorystyka na lżejszš i bardziej stonowanš. Interfejs strony i poszczególne jej elementy zostały przystosowane do tej stylistyki. Przygotowanie nowego znaku oraz identyfikacji wizualnej firma powierzyła studiu projektowemu Ikar, które pracowało m.in. dla takich marek jak Żubr, Muszynianka, Krakus, Melle czy Namysłów.
- W ikonę marki, którš jest powiększona litera "e", wpisalimy kształt domku, jako sugestię rezerwacji noclegów. Dolna częć znaku przedstawia drogę do tego miejsca. Kształt litery kojarzy się również z umiechem zadowolonych użytkowników serwisu. Elementy te zebrane razem to prosty i miły dla oka znak, który będzie czytelny pod każdš szerokociš geograficznš - przekonuje Ireneusz Korczyński ze Ikara.
Na wiosnę, w największych polskich miastach i w internecie, eholiday.pl planuje przeprowadzić kampanię promujšcš odwieżony logotyp.