H&M wyciąga konsekwencje ze słabych wyników kwartalnych. Firma zdecydowała się na rozbudowę sklepu internetowego i rezygnacje z najmniej dochodowych sklepów stacjonarnych. H&M chce przeprowadzić audyt lokalizacji i będzie otwierać mniej nowych sklepów stacjonarnych.

Szwedzka sieć zapowiedziała także ściślejszą współpracę z chińską platforma handlową Alibaba.

Z najnowszego raportu H&M wynika, że sprzedaż spółki spada o 4 procent. Analitycy oczekiwali wzrostu sprzedaży o 2 procent. Słabe wyniki niepokoją tym bardziej, że jest właśnie sezon zakupowy przed świętami, dla sklepów odzieżowych najważniejszy czas w roku.

Firma tłumaczy, że klienci coraz częściej wybierają zakupy przez internet, omijając sklepy stacjonarne. Dlatego też H&M chce się dostosować do nowej sytuacji i inwestuje w handel internetowy, ale na razie przynosi to oczekiwanych wyników.