Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Handel

Handel w internecie: Polacy kupujš za granicš

Bloomberg
41 proc. osób, które robiš zakupy w sieci, skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w cišgu ostatnich 6 miesięcy

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PayU 59 proc. z nich dokonuje takiej transakcji co najmniej raz w miesišcu. Najpopularniejsze kierunki zakupowe wskazujš, że w e-handlu odległoœci i granice nie sš barierami. Polacy najczęœciej kupujš w Chinach, co wynika z dużej popularnoœci AliExpress. Azjatyckš platformę sprzedażowš zna 73 proc. badanych, którzy robiš e-zakupy za granicš. Poza Chinami, chętnie wybierane sš także sklepy internetowe z Niemiec (29 proc.) Wielkiej Brytanii (29 proc.) i Stanów Zjednoczonych (20 proc.).

- Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych zyskujš na popularnoœci. Według prognoz, do 2020 roku aż jedna trzecia œwiatowego rynku e-commerce będzie transgraniczna - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce.

Zachowania polskich e-konsumentów odzwierciedlajš globalne trendy. Kluczowymi czynnikami, które mogš skłonić Polaków do jeszcze częstszych zakupów w zagranicznych sklepach internetowych sš niższe ceny produktów, połšczone z darmowš dostawš, a także możliwoœć skorzystania z dobrze znanych, lokalnych metod płatnoœci.

85 proc. badanych uważa bezpieczeństwo za najważniejszš cechę transakcji w zakupach transgranicznych. Bioršc pod uwagę, że 53 proc. osób, które kupujš w sieci, ufa zagranicznym sklepom w takim samym stopniu, jak tym krajowym, można wnioskować, że zagraniczni sprzedawcy dobrze radzš sobie ze spełnieniem tego wymagania. Jednš z gwarancji bezpieczeństwa jest dla konsumentów możliwoœć skorzystania ze znanego sposobu płatnoœci. Kupujšcy z Polski najchętniej płacš w zagranicznych sklepach internetowych szybkim przelewem za poœrednictwem operatora (35 proc. wskazań) lub kartš (34,6 proc.).

- Handel transgraniczny to zdecydowanie jedno z najciekawszych i bardzo dynamicznie rozwijajšcych się zjawisk w branży e-commerce na całym œwiecie. Jak wynika z raportu PayU polscy konsumenci sš klientami zagranicznych e-sklepów, ufajš im. Cross - border już ma znaczšcy wpływ na lokalny e-commerce, dlatego w e-Izbie wsparcie polskich przedsiębiorców w ekspansji międzynarodowej traktujemy priorytetowo, zarówno w obszarze aktywnoœci legislacyjnej jak i edukacyjnej – mówi Patrycja Sass- Staniszewska, Prezes Zarzšdu Izby Gospodarki Elektronicznej.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL