Gigant ma nową metodę projektowania odzieży. Bez projektantów

Amazon opracował algorytm, który zaprojektuje ubrania na podstawie analizy partii zdjęć, nie będzie potrzebował do tego projektantów odzieży. Sztuczna inteligencja rozpozna i skopiuje styl odzieży, następnie zastosuje go do nowych produktów.

Aktualizacja: 29.08.2017 21:03 Publikacja: 29.08.2017 19:45

Gigant ma nową metodę projektowania odzieży. Bez projektantów

Foto: Bloomberg

Amazon podkreśla, że mocno koncentruje się na modzie, wcześniej zapowiadał, że chce stać się „najlepszym miejscem na modowe zakupy w internecie". Projektowanie własnych ciuchów wydaje się więc logicznym posunięciem.

Algorytm został opracowany przez Amazon Lab 126, ośrodek badawczo-rozwojowy firmy i korzysta z jednej z technik sztucznej inteligenci o nazwie GAN, wymyślonej przez badacza Google. Polega ona na zestawieniu przeciwko sobie dwóch sieci neuronowych. Gdy jedna z nich tworzy obraz, druga sprawdza, czy jest on rzeczywisty, czy też stworzony przez sztuczną inteligencję. W ten sposób analizując partię zdjęć, algorytm wyodrębni modowy trend.

Wiadomo, że narzędzie jest w fazie początkowej i nie może być jeszcze użyte, ale pokazuje możliwości Amazona w tym zakresie.

Już dziś bowiem sprzedawcy detaliczni korzystają z portali społecznościowych typu Instagram i Pinterest, by śledzić najnowsze trendy modowe i szybko na nie reagować.

Amazon będzie mógł to robić szybciej i taniej. Sztuczna inteligencja na podstawie partii zdjęć dostrzeże trend, a następnie szybko zaprojektuje modne ubrania.

Nie będzie to pierwszy przypadek wykorzystania sztucznej inteligencji w projektowaniu odzieży. Stitch Fix zajmuje się sprzedażą szytych na miarę i indywidualnie projektowanych ubrań. Używa do tego specjalnych algorytmów, których sugestie zamieniane są przez projektantów w rzeczywiste ubrania. Sprzedaż Stitch Fix idzie świetnie. Po pięciu latach w biznesie spółka przebiła 500 milionów dolarów przychodów.

Amazon podkreśla, że mocno koncentruje się na modzie, wcześniej zapowiadał, że chce stać się „najlepszym miejscem na modowe zakupy w internecie". Projektowanie własnych ciuchów wydaje się więc logicznym posunięciem.

Algorytm został opracowany przez Amazon Lab 126, ośrodek badawczo-rozwojowy firmy i korzysta z jednej z technik sztucznej inteligenci o nazwie GAN, wymyślonej przez badacza Google. Polega ona na zestawieniu przeciwko sobie dwóch sieci neuronowych. Gdy jedna z nich tworzy obraz, druga sprawdza, czy jest on rzeczywisty, czy też stworzony przez sztuczną inteligencję. W ten sposób analizując partię zdjęć, algorytm wyodrębni modowy trend.

Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł