W zeszłym roku hitem w Lidlu były maskotki Lidlaki z Ryneczku, które były odpowiedzią na Świeżaki z Biedronki. Lidl wówczas uprościł klientom zdobywanie maskotek i oferował je w normalnej sprzedaży. Pięć maskotek wyrażających różne warzywa i owoce promowało przy tym zrównoważoną dietę, podobnie jak akcja konkurencji. W tym roku niemiecka sieć ma kolejną edycję Lidlaków z Ryneczku.

Czytaj także: Odpowiedź Spar na Świeżaki i Lidlaki

Od 23 lipca w sklepach sieci będzie można znaleźć nowe 5 pluszaków z serii Lidlaków. Tym razem będą to Kwaśna Limonka, Dorodny Ogórek, Chrupiąca Kukurydza, Wyrazisty Granat i Egzotyczne Mango. W zeszłym roku sieć sprzedawała maskotki z bardziej swojskimi owocami i warzywami (jabłko, marchewka, pomidor, brokuł, banan i śliwka). Kolejna różnica dotyczy ceny – w tym roku za jednego Lidlaka trzeba będzie zapłacić 11,99 zł (rok temu 9,99 zł).

Maskotki mają na celu zachęcenie dzieci do spożywania warzyw i owoców. Lidl wraca z akcją w tym roku po prośbach klientów, którym spodobały się zeszłoroczne maskotki.

- Powrót Lidlaków jest wynikiem ich pozytywnego odbioru i ogromnego zainteresowania ze strony naszych klientów – powiedziała "Rzeczpospolitej" Aleksandra Robaszkiewicz Communication Manager Lidl Polska. - Cieszymy się, że tworzymy działania promujące spożycie owoców i warzyw wśród najmłodszych dzieci i mają one tak pozytywny odbiór – dodaje.