Tesco i Carrefour razem przeciwko dyskontom

Odwieczni rywale podpisali umowę o trzyletniej globalnej współpracy. Zyskać powinni też klienci.

Aktualizacja: 02.07.2018 13:33 Publikacja: 02.07.2018 10:01

Tesco i Carrefour razem przeciwko dyskontom

Foto: 123rf.com

Firmy w komunikacie informują, iż sojusz obejmie strategiczne relacje z globalnymi dostawcami, wspólne zakupy produktów marek własnych i towarów, które nie będą odsprzedawane. Dodają, iż porozumienie pozwoli firmom poprawić jakość i wybór produktów dostępnych dla ich klientów, po jeszcze niższych cenach, zwiększając w ten sposób ich konkurencyjność.

Czytaj także: Biedronka miażdży konkurencję

- Spodziewamy się, że sojusz zostanie formalnie uzgodniony w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Po formalnym porozumieniu obie strony rozpoczną prace nad realizacją opisanych powyżej korzyści – czytamy w dokumencie.

Nie jest tajemnicą, że operatorzy sieci hiper oraz supermarketów cierpią teraz głównie z powodu coraz silniejszej konkurencji ze strony sieci dyskontowych. W Polsce to Biedronka, ale na poziomie europejskim znacznie silniejszymi i poważniejszymi konkurentami są niemieckie sieci Aldi, Lidl czy Kaufland.

Poszerzają ofertę i oferują bardzo konkurencyjne ceny, a przy mniejszej powierzchni sklepów mają niższe koszty i większe możliwości manewru jeśli chodzi o skład towarów na półkach. Trudno z nimi walczyć, sprzyjają im też zmiany zachowań konsumentów, wolących zakupy robić częściej, ale mniejsze i bliżej domu. Wspiera to dyskonty kosztem hipermarketów, położonych zazwyczaj raczej na obrzeżach miast.

- Współpracując i korzystając z naszej wspólnej wiedzy o produktach i możliwościach pozyskiwania surowców, będziemy mogli jeszcze lepiej służyć naszym klientom, jeszcze bardziej poprawiając wybór, jakość i wartość – mówi Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco Group.

- Strategiczny sojusz Carrefoura i Tesco jest ważnym porozumieniem, ponieważ łączy w sobie wiedzę zakupową dwóch światowych liderów, komplementarnych w swoich lokalizacjach, ze wspólnymi strategiami. Ta umowa stanowi doskonałą okazję do rozwoju naszych marek w służbie klientów – mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefour Group.

Firmy w komunikacie informują, iż sojusz obejmie strategiczne relacje z globalnymi dostawcami, wspólne zakupy produktów marek własnych i towarów, które nie będą odsprzedawane. Dodają, iż porozumienie pozwoli firmom poprawić jakość i wybór produktów dostępnych dla ich klientów, po jeszcze niższych cenach, zwiększając w ten sposób ich konkurencyjność.

Czytaj także: Biedronka miażdży konkurencję

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji