Więcej konsumentów chce towarów premium

Karol Czupryński, dyrektor w zespole Retail & Consumer Goods The Boston Consulting Group.
materiały prasowe
Europa generalnie nie jest już specjalnie rozwojowym rynkiem, jeśli chodzi o kategorie luksusowe - mówi Karol Czupryński, dyrektor w zespole Retail & Consumer Goods The Boston Consulting Group.

Z czego wynika wciąż stosunkowo niewielka w Polsce skala rynku towarów luksusowych, zwłaszcza tych konsumpcyjnych, jak biżuteria, odzież czy kosmetyki?

Karol Czupryński: Powód jest bardzo prosty – na tle innych państw w Polsce bardzo wąska jest grupa osób o wysokich dochodach. Nie mówimy tu nawet o wyższej klasie średniej, ale naprawdę bogatych, z aktywami wartymi ponad 1 mln dol. Tylko takie osoby są w stanie regularnie nabywać produkty luksusowe, co czyni sensownym uruchamianie tego typu butików na większą skalę, niż ma to miejsce obecnie.

Ponieważ nic nie wskazuje na to, aby w Polsce grupa bogatych nagle znacząco się zwiększyła, trudno oczekiwać wielkiego przełomu, jeśli chodzi o wydatki na produkty z najwyższej półki.

Jak wygląda sytuacja w innych krajach?

Europa generalnie nie jest już specjalnie rozwojowym rynkiem, jeśli chodzi o kategorie luksusowe. Znacznie większe zainteresowanie takimi produktami widać w Azji, zwłaszcza w Chinach. Tam ogromn...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL