Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Za 91 proc. wydatków konsumenckich będš odpowiadać mieszkańcy miast

123RF
Zmiany na rynku sš coraz głębsze. Za 91 proc. wydatków konsumenckich będš odpowiadać mieszkańcy miast. W Polsce najszybciej będzie rosło znaczenie klientów w wieku ponad 45 lat.

W Polsce pokutuje stereotyp emeryta ledwo wišżšcego koniec z końcem, ale także w naszym kraju będziemy w najbliższych latach œwiadkami ogromnych zmian. Z raportu firmy McKinsey, do którego dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że w latach 2015–2030 wzrost populacji będzie odpowiadał już tylko za 25 proc. zwiększajšcej się konsumpcji w miastach. W latach 2000–2015 było to 42 proc., a jeszcze wczeœniej 53 proc.

Coraz starsi

Głównym motorem wzrostu będš konsumenci wydajšcy coraz więcej per capita, ale oni także bardzo dynamicznie się zmieniajš. Z wyników badania, przeprowadzonego w 100 krajach i 3 tys. miast, widać, że popyt będzie przesuwał się do miast. W 2030 r. majš one odpowiadać za 91 proc. wydatków. W tej grupie konsumentów aż 51 proc. wzrostu wydatków będzie pochodzić od grupy 60+. Osób w tym wieku w badanych krajach w 2015 r. było 164 mln, w 2030 r. będzie ich 222 mln.

W Polsce zmiany sš równie imponujšce. O ile liczba mieszkańców...

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL