Aby walczyć z nadmiernym wyrzucaniem ubrań ruszył właśnie projekt Care Label Project, prowadzony przez firmę AEG z grupy Electrolux oraz producenci odzieży jak Woolmark Company, Fashion Revolution, Not Just A Label (NJAL), Adidas, Houdini.

Obecnie 90 proc. ubrań jest wyrzucanych przedwcześnie, aż 70 proc. ze względu na wyblakłe kolory, kurczenie się tkanin lub odkształcenia.

- Sposób pielęgnacji tkanin ma bardzo duży wpływ nie tylko na żywotność ubrań, ale także na środowisko naturalne. Nasze nawyki związane z praniem nie zmieniły się od dłuższego czasu, mimo że odpowiednie wykorzystanie nowoczesnej technologii może wydłużyć żywotność ubrań oraz przysłużyć się środowisku - mówi Henrik Sundström, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju Electrolux. - Aby to zmienić, uruchomiliśmy inicjatywę Care Label Project i wprowadziliśmy nową etykietę na ubrania – Nie prać zbyt intensywnie – dodaje.

Międzynarodowe badania dotyczące nawyków związanych z praniem w Europie, przeprowadzone przez AEG, wykazały, że ponad połowa konsumentów pierze ubrania zgodnie z informacjami zawartymi na metce. Jednak jedna trzecia uważa, że te informacje są mylące. W rzeczywistości informacje zawarte na metce to tylko sugestia producenta, który w ten sposób zabezpiecza się przed obarczaniem go winą za zniszczenie ubrania przez konsumenta podczas prania.