Handel

Kwartalne wyniki CCC słabsze od oczekiwań

Fotorzepa/ Sławomir Mielnik
Obuwnicza Grupa CCC podała część wstępnych danych finansowych za 2017 rok. Wynika z nich, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku jej wyniki były słabsze niż mówiły prognozy biur maklerskich ankietowanych przez „Rzeczpospolitą".

Z tego też względu na wtorkowej sesji kurs akcji CCC początkowo dość silnie spadał: w najsłabszym momencie za papier płacono 255 zł, o 3,19 proc. mniej niż w poniedziałek na zamknięciu notowań. Po godzinie 10-ej notowania świeciły już jednak na zielono.

Z obliczeń „Rzeczpospolitej" wynika, że w IV kwartale 2017 roku Grupa CCC zanotowała 1,361 mld zł przychodów (wzrost o 20 proc. rok do roku, zgodnie z przewidywaniami opartymi na danych miesięcznych), 708,5 mln zł zysku brutto na sprzedaży (wzrost o 16,2 proc. rok do roku), 216,7 mln zł EBITDA (spadek o 8,6 proc. rok do roku), 188,7 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 13,5 proc.) oraz 148,7 mln zł zysku netto (spadek o 20 proc.).

Średnia prognoz biur maklerskich ankietowanych przez nas mówiła zaś, że grupa wykazać może 246,6 mln zł EBITDA (wzrost o 4,2 proc. rok do roku) oraz 167,5 mln zł zysku netto (spadek, ale mniejszy niż rzeczywisty – bo o 10 proc.).

Według wstępnych danych zarządu CCC w całym roku firma wykazała 4,19 mld zł przychodów (wzrost o 31,7 proc.), 2,15 mld zł zysku brutto na sprzedaży (wzrost o 28 proc.), 405 mln zł zysku operacyjnego (plus 8,4 proc.), 502 mln zł EBITDA (plus 12 proc.) oraz 303 mln zł zysku netto (spadek o 4 proc. w porównaniu z rokiem wcześniej).

„Szacunkowe wyniki CCC za czwarty kwartał 2017 roku (i tym samym cały 2017 rok) są dla nas sporym rozczarowaniem" – napisali analitycy BDM w porannym komentarzu. Biuro zwraca uwagę przede wszystkim na spadek EBITDA i netto w ostatnim kwartale ub.r..

„W ujęciu całorocznym oznacza to, że wypracowana EBITDA (502 mln zł; 510 mln zł bez uwzględnienia kosztów programu motywacyjnego) była znacznie poniżej założeń programu motywacyjnego, który zakładał wygenerowanie ok. 550 mln zł EBITDA" – zwracają uwagę analitycy.

Nie ocenili danych takich jak poziom zapasów (1,4 mld zł na koniec grudnia, wzrost o 37 proc. rok do roku), zobowiązania handlowe (236 mln zł, plus 29 proc. rok do roku), czy dług netto (405 mln zł).

W grudniu Grupa CCC prowadziła w Polsce i za granicą 925 sklepów na 536 tys. m kw. powierzchni handlowej (wzrost o 19 proc. rok do roku). Sklepy porównywalne firmy zanotowały w minionym roku 10,8-proc. wzrost przychodów. Sklep internetowy (eobuwie.pl) wypracował 606 mln zł przychodów, o 111 proc. więcej niż w 2016 roku.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL