Zamknięte w niedzielę sklepy zachęcą do automatów

Adobe Stock
Prawie 60 proc. Polaków regularnie kupuje w maszynach produkty spożywcze. Teraz, zwłaszcza w niedziele z zamkniętymi sklepami, chętnych do skorzystania z takiej oferty będzie jeszcze więcej.

Polsce wciąż daleko do takich potęg na rynku automatów jak Japonia, gdzie z maszyn można kupić niemal wszystko, jednak konsumenci stopniowo przestawiają się na taki sposób kupowania.

– Rynek vendingu w Polsce wciąż jest w fazie rozwoju z dobrymi perspektywami na przyszłość. Aż 59 proc. Polaków korzysta z maszyn vendingowych raz w miesiącu lub częściej, a jedna czwarta robi to przynajmniej raz w tygodniu – mówi Małgorzata Głos, client business partner w Nielsenie.

Liczy się czas

Odsetek użytkowników jest bardzo wysoki, tylko 16 proc. zdecydowanie zaprzeczyło, iż kiedykolwiek korzystało z takiej formy kupowania produktów spożywczych. Zdecydowanie najwięcej mają one zwolenników wśród młodszych klientów. Co czwarte dziecko kupuje w nich przekąskę na drugie śniadanie czy obiad. – Zakupy w automacie są szybsze niż w tradycyjnej placówce. Nie dziwi więc fakt, że decyduje się na nie blisko połowa konsumentów. Pozwala im to zaoszczędzić czas – dodaje Małgorzata Głos....

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL