Z okazji Świąt Wielkanocnych Tesco wypuściło kampanię reklamową promującą oznakowane etykietą sieci piwa i cydry. Reklamy pojawiły się w kilku gazetach i wywołały silną kontrowersję w środowisku chrześcijańskim ze względu na nawiązania do jednego z najważniejszy w tej religii świąt. Slogan kampanii Tesco brzmiał bowiem: „Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy” (ang. „Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better”). Reklama w błyskawicznym tempie wznieciła ogień krytyki, ponieważ Wielki Piątek jest dniem, w którym Jezus Chrystus został ukrzyżowany i wiernych obowiązuje wtedy post ścisły, a więc powstrzymanie się od spożywania mięsa i picia alkoholu.

Tesco przeprosiło publicznie wszystkich chrześcijan za tę reklamę i obiecało, że całkowicie ją wycofa. – Jesteśmy świadomi tego, że Wielkanoc jest ważnym okresem w roku dla naszych klientów. Nie chcieliśmy nikogo obrazić i przepraszamy tych, którzy poczuli się dotknięci reklamą – powiedział rzecznik Tesco w rozmowie z BBC.

Jak zauważa jednak portal BBC, sprawa nie wywołała zbyt dużej krytyki na mediach społecznościowych, a na Twitterze niektórzy użytkownicy komentowali, że reklama Tesco nie jest ich zdaniem obraźliwa. „Czy wam się to podoba, czy nie, Wielkanoc jest zarówno świętem religijnym, jak i świeckim. Większość osób jeździ wtedy do swoich rodzin zamiast do kościołów” – napisał jeden z użytkowników Twittera, cytowany przez BBC.