#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Szczepański: Zabawki dla dorosłych będą hitem na święta

To będą rekordowe święta. Hitem będzie Harry Potter i zabawki dla dorosłych, czyli ogromny trend, który idzie do nas z zagranicy - mówi Łukasz Szczepański, prezes TopMall prowadzącego sklep Merlin.

Aktualizacja: 26.10.2016 15:04 Publikacja: 26.10.2016 14:53

#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Szczepański: Zabawki dla dorosłych będą hitem na święta

Foto: Rzeczpospolita

Sprzedawcy zacierają już ręce przez zbliżającymi się świętami. W tym sezonie przewiduje się rekordowe zakupy.

- U nas zdecydowanie te święta będą rekordowe. Prowadzimy Merlin od marca tego roku. Z racji tego, że odbudowujemy istotny wolumen naszej marki, nasza sprzedaż rośnie dynamicznie z miesiąca na miesiąc – podkreśla Łukasz Szczepański.

Wpływ na te świetne prognozy dotyczące tegorocznych zakupów świątecznych ma ogólny wzrost zamożności Polaków, ale również dodatkowy zastrzyk gotówki w postaci 500+.

- Program 500+ na pewno wspomaga sprzedaż przez internet. Gros towarów, które oferujemy, jest adresowany do dzieci, w tym towary edukacyjne – mówi.

Które produkty będą w tym roku królowały na półkach?

- Jeżeli chodzi o książki, to już teraz zdecydowanym hitem jest Harry Potter, którego premierę mieliśmy w weekend – zaznacza.

- Bardzo ciekawą kategorią, której wzrost widzimy w tym roku i na którą stawiamy w tym okresie świątecznym jest coś, co nazywamy zabawkami dla dorosłych. To są gry planszowe, czyli ogromny trend, który idzie do nas z zagranicy, puzzle i wszelkie towary do kolorowania, malowania, składania… - wymienia.

Jak radzi sobie polski rynek e-commerce?

- E-commerce w Polsce rośnie bardzo dynamicznie. W tym roku rynek osiągnie już niemal 40 mld zł. Szacujemy, że tempo wzrostu wyniesie w tym roku 15 proc. Nie ma żadnego trendu, który wskazywałby na spadek tej dynamiki – mówi Szczepański.

To jednak wciąż tylko 5 proc. całej sprzedaży detalicznej w Polsce. W wielu zachodnich krajach wynik ten jest wyższy - w Stanach Zjednoczonych udział sprzedaży internetowej to 10 proc., w Wielkiej Brytanii zaś 15 proc.

Jak dodaje Szczepański, największy udział pod względem sprzedaży przez internet mają produkty elektroniczne. Klienci sklepów wirtualnych chętnie kupują również takie towary, jak książki, filmy i zabawki.

Sprzedawcy zacierają już ręce przez zbliżającymi się świętami. W tym sezonie przewiduje się rekordowe zakupy.

- U nas zdecydowanie te święta będą rekordowe. Prowadzimy Merlin od marca tego roku. Z racji tego, że odbudowujemy istotny wolumen naszej marki, nasza sprzedaż rośnie dynamicznie z miesiąca na miesiąc – podkreśla Łukasz Szczepański.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji