Gość tłumaczyła, że marka dodaje dodatkową wartość produktowi i powoduje, że konsument jest gotów wybrać dany produkt a nie inny, zapłacić za niego więcej i deklaruje, że będzie go kupował w przyszłości.
- Polska jako kraj kojarzy się z rozwijającą gospodarką, częścią Unii Europejskiej oraz kolebką wolności i solidarności. To jest w tej chwili marka Polski – mówiła Wojtczak.
Podkreśliła, że marka jest ważna, bo w tej chwili „wojna” na świecie będzie toczyła się o marki.
- Jeżeli pomyślimy o młodych ludziach, którzy stają przed wyborem studiów, to mają markę Harvard i Stanford za którymi stoi marka Stanów Zjednoczonych. Będą wybierali tamte marki, a nie nieznany uniwersytet, nawet najlepszy, gdziekolwiek indziej – mówiła.
Zaznaczyła, że jako Polska mamy pewien wizerunek, pewną markę, cechy, które za nami stoją i musimy na tym budować.