Prenumerata 2018 już w sprzedaży - SPRAWDŹ!

Firma

Firmy poznają potrzeby klientów wcześniej, niż oni sami

123RF
W erze cyfrowej praktycznie każde działanie pozostawia po sobie ślad – wszystko jest mierzone, monitorowane i rejestrowane. Korzystając z Internetu, i z dowolnego gadżetu jak smartfon czy smartwatch, każda osoba generuje ogromną ilość danych, które można systematyzować, analizować i uzyskiwać cenne informacje. Właśnie tym zajmuje się technologia Big Data, która w ciągu kilku ostatnich lat przekształciła się w podstawowe źródło informacji przedsiębiorców o stylu życia, przyzwyczajeniach i potrzebach setek milionów ludzi.
Na początku pojęcie Big Data rozumiane było tylko jako możliwość przechowywania i przetwarzania dużej ilości danych, generowanych przez użytkowników online. Po jakimś czasie, dzięki odpowiedniej analizie tych zbiorów, przedsiębiorstwa odkryły ogromny potencjał Big Data w kontekście wykrywania wzorców zachowań użytkowników. To pomogło takim cyfrowym gigantom jak Facebook, Twitter, Amazon czy Google dostosować swoje serwisy do zmieniających się potrzeb odbiorców, a także znacznie efektywniej targetować zamieszczane w nich reklamy. Wcześniej głównymi źródłami danych o użytkowniku były listy i wiadomości, słowa kluczowe w wyszukiwarce, towary, które ludzie kupują w sklepach online itd. Informacje te były bardzo ogólne. Wartościowe i jakościowe Dostrzegając potęgę Big Data firmy zaczęły inwestować w poszukiwanie coraz nowszych źródeł danych oraz sposobów ich analizowania. W dzisiejszym świecie można zaobserwować wyraźne przeniesienie nacisku z „dużych" zbiorów danych na te „najbardz...
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL