Adresatami apelu są resortu rozwoju i cyfryzacji oraz polscy deputowani w Parlamencie Europejskim. Podpisały się zaś pod nim organizacje zrzeszające przedsiębiorców, m.in. Konfederacja Lewiatan, Związek Pracodawców Branży Reklamowej IAB Polska, Startup Poland czy ZIPSEE Cyfrowa Polska.
Twierdzą, że niektóre propozycje zawarte w projekcie dyrektywy o prywatności w sieci (e-privacy) są sprzeczne z postanowieniami generalnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które wejdzie w życie w maju przyszłego roku. Chodzi m.in. o uznanie danych lokalizacyjnych za poufne oraz wymaganie dodatkowego uzyskiwania zgody na przetwarzanie metadanych (np. tzw. ciasteczek). Według autorów apelu utrudni to rozwój wielu innowacyjnych usług, jak np. inteligentnych samochodów.
Wymóg wyrażania zgody na przetwarzanie metadanych będzie też uciążliwy dla użytkowników – przy każdym odwiedzeniu strony z innego urządzenia lub przeglądarki będą musieli ponownie ją wyrażać. Ciężej będzie też dopasować usługi i reklamy do preferencji użytkownika.
Zdaniem organizacji ucierpią na tym przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, a także branża reklamy online.
Zastrzeżenia budzi też konieczność niezwłocznej anonimizacji metadanych. Może to utrudnić rozpatrywanie reklamacji (nie będzie wiadomo, której usługi ona dotyczy). Ich długie przechowywanie spowoduje zaś dodatkowe koszty dla biznesu.